klapac (01.03.2007)
Kirsten: súhlasím s gato, že tato diskusia je vážne ako to povedať... čím ďalej čítam tým viac sa vzďalujem od filmu... a o ten tu predsa ide, nie? tak k veci... Hoffman v tomto filme mal síce malú úlohu ( neviem, či toto nebol dovod, prečo niekomu vadí jeho postava vo filme), ale v celku kľúčovú... napr. na konci filmu keď povedal, že Havana bola krásna .. a zlomila im srdce, čo dokonale vystihlo pocity fica a aj jeho samého. Možno do""dejovej línie nezasahoval" znamená to však , že je zbytočná postava? určite nie... a k recenzii ešte- neviem prečo, ale mám pocit, že sa snažíte hľadať chyby na filme nasilu, čo podla mňa nemá zmysel, pretože potom z tej recenzie mám iba zmiešané pocity.. ďakujem za pozornosť :)
klapac (22.02.2007)
GATO: PUNKIE - nezlizla, iba som povedala, co si myslim. muzsky rod preto, lebo viem aki vy ste, keby vam do vaseho umenia kecala nejaka zenska.... fuuuha, to by bolo kecov o feminizme... si minule chcel aby som ti napisala daco do diskusie, tak som ti napisala, ale uz to nespravim. diskusie na kineme nemaju ziadnu uroven.
klapac (22.02.2007)
Punkie: sorry za preklepy.
klapac (22.02.2007)
Punkie: to srnka: Suhlasim s tebou. Hoffman mal urcity vyznam aj ked jeho funkcia opat namala s rpibehom nic spolocne. Jednoducho Fico nebol vdaka nej obycajnym kapitalistom ale osobou s cistym stitom (priam neuveritelna veta v politickom kontexte).to Gato: Tak si si to zlizla aj so slahackou (preco pouzivas muzsky rod je mi doteraz zahadou). A zbytocne to nafukujes. Nie je to nahodou sposobene urcitou udalostou v nemenovanom kine s urcitym nemenovanym svetlovlasym humanoidom?
klapac (21.02.2007)
Srnka: Gato : vycitas mi ze necitam pozorne a pritom to robis ty ;). k tvojmu poslednemu postu mam len toto: WTF?
klapac (21.02.2007)
GATO: ano, nic mi neda lepsiu predstavu o filme, ktory som nevidel, ako ak mi ho niekto bude vysvetlovat na zaklade ineho filmu, ktory som nevidel:))) ja viem, ze ste ti najvacsi odbornici na svete, ale budte sem tam trosku sebakriticki. neverim, ze nepouzivate prirovnania/porovnania na vyplnenie miesta. Niekedy sa to da maskovat, niekedy nie. Bola to len nevinna poznamka, na ktorej sa pekne ukazla vasa jesitnost. a okrem toho aj nefunkcnost tychto diskusnych for. namiesto toho aby ste sa tu vyjadrovali k filmu alebo k TEJTO recenzii, rozoberate tu blbosti, ktore s tym nijako nesuvisia, bola to len poznamka na margo.(nechapem, ze taki megaodbornici sa nechytili na to, ze Garcia stavia na hercoch, alebo ze dej bol pomaly, alebo aspon na nieco co s tym filmom nieco ma) chcete si dokazat, ze o tom viete najviac? ok, viete. tak sa bavte k veci, nech sa aj my ostani od vas nieco naucime, lebo tieto keci nikomu nic moc nedaju. alebo vam tieto diskusie sluzia iba ako cvicenia pre vylepsenie argumentacie?
klapac (21.02.2007)
Lachim: Co sa tyka porovnavania filmov v recenziach, je to zaujimavy fenomen. Otazka je, co to znamena samotny termin "porovnanie"? Ak sa tu jedna o postavenie dvoch veci vedla seba, za ucelom porovnania ich kvalit, tak Marek samozrejme nic podobne medzi Stratenym mestom a Kriznikom Potemkinom nerobi (co aj tak celkom nie je mozne, alebo...?). Ak, tak prirovnava, co je uz rozdiel. A co sa tyka samotnej adekvatnosti prirovnani/porovnani v recenzii: recenzia je podla mna AJ o tom, aby film zasadila kontextualne (on to vacsinou uz robi fil sam, je na recenzentovi, ci sa rozhodne tento kontext pripomenut, ci nie) a osobne si myslim, ze to ma svoje opodstatnenie. To, kolko ludi v tomto pripade videlo ci nevidelo Kriznik Potemkin nie je dolezite. Ti, co ho videli, vedia presne o com je rec, tym, ktory to nevideli, moze tento odkaz sluzit ako voditko k pozretiu tohto pre dejiny filmu nepochybne zasadneho filmu. Moze,ale aj nemusi samozrejme, to uz je na citatelovi. V kazdom pripade - prirovnanie nikdy nie je na skodu (jedine, ze by bolo nestastne zvolene, ale uz je otazka spravneho argumentovania). Moze citatela obohatit, ochudobnit len tazko. Takze podla mna - preco nie?
klapac (21.02.2007)
TK: Nemyslim si, ze porovnavanie konkretneho filmu s inymi filmami je odveci. Práve naopak, ak je to fakt relevantné a dostatočne viditeľné v tom ktorom filme, myslím že to vždy stojí za spomenutie. Človek si AJ na základe toho dokáže vytvoriť lepší obraz o snímke, ktorú nevidel a na základe spomínaného faktu sa bud do kina vyberie alebo nie.
klapac (21.02.2007)
GATO: Srnka, citaj pozorne, nevycital som to len autorovi tohto clanku. "Preco vacsina autorov kinemi...." Robia to skoro vsetci a podla mna je to len vyplnanie priestoru, neviem co napisat, tak napisem o inom filme... Godfather je mozno znamy film, ale Kriznik Potomkin? Kolki ludia to podla teba videli? A nehovorim, ze je to zle, sem tam nieco k niecomu prirovnat, ale robit to v skoro kazdej recenzii?
klapac (21.02.2007)
Srnka: Gato: " Ak nie, tak je to pre neho uplne zbytocna informacia." - Tieto recenzie maju hlavne pomahat rozhodnut sa citatelovi, ktory ten film este nevidel, ci ma ist do kina. Takze upozornit na podobnost s inym filmom nie je zla vec, hlavne ak je to taky znamy film ako Godfather.Punkie: na Ficov zivot mala Hoffmanova postava celkom podstatny vplyv, aj ked tomu vo filme bola venovana len mala pozornost a dalo sa to prehliadnut.
klapac (21.02.2007)
GATO: Ten film nebol zly, len niektore sceny boli prilis pretiahnute, mohlo to byt uplne v pohode o hodinu kratsie. A hlavne, prva polovica filmu mala troska slabsi dej, ako keby Garcia vsadzal na hercov.TO AUTHOR-Jednej veci nerozumiem. Preco vacsina autorov kinemi vzdy porovanava recenzovany film s nejakym inym? Naco? Je podla mna uplne neucelne porovnavat filmy, kedze miera pochopenia porovnania zalezi na tom, ci percipient dane filmy videl. Ak nie, tak je to pre neho uplne zbytocna informacia. A ak ano, tak je to aj tak zbytocna informacia, lebo si podobnost vie vsimnut aj sam. Recenzenti kinemi by sa uz konecne mohli naucit pisat k veci. Nie to bla bla bla okolo.
klapac (20.02.2007)
Punkie: Srnka: Hoffman aj Murray boli z hladiska pribehu zbytocni. Nikam dej neposunuli. Kludne tu nemuseli byt a na deji by sa nic nezmenilo. Neviem preco si myslis, ze u Hoffmana to neplati. A slovo zbytocna bolo v recenzii v uvodzovkach. Mimo pribehu bol Murray podstatny, pretoze priniesol humor a nadhlad.
klapac (20.02.2007)
Srnka: Preco by mal mat znamy herec viac priestoru a vacsi vplyv na dej? Hoffman sa tam objavil na chvilu a na tak kratky vystup mal celkom podstatnu ulohu v ramci deja. (ano nemusel ho hrat Hoffman, ale preco nie?). A na zbytocnost Murraya si si sam odpovedal, nemusi byt kazda postava podstatna pre pribeh.
klapac (20.02.2007)
Anubis: Je to len náhoda, že hlavná postava je Fico na Kube? :)
|