klapac (19.04.2013)
marek: suhlasim!
klapac (12.08.2009)
marek: pripajam sa k blackout-ovi. Toto je uzasny film, a mal by si ho poziret kazdy z nas. Napriklad to vycitanie autorovi ze larmuje divaka. Ved o to v tom ten fim ma byt. Kvitujem tolko snahy a usilia vynalozeneho na to, aby nam niekto ukazal ako clovek nici tuto planetu a tymto sposobom prispieva k tomu, aby to zmenil. Kto chce vidiet len krasnu prirodu s peknou hudbou, moze siahnut po nejakom dokumente z bbc. Napr. ziva planeta.
klapac (11.07.2009)
blackout: Toto je najdebilnejsia recenzia aku som kedy cital.
klapac (07.07.2009)
Sergio: Myslim, ze tento film je recenziou velmi podcenovany.Zanechal na mne velky dojem, je komplexny vo vsetkych strankach.Je mi jedno, ze ci to bola "propaganda", ide o tom, ze tento svet potrebuje facku ak to tu pojde dalej tymto stylom a Domov je o tom, aby sme vedeli, ze tu facku raz mozme dostat a je len na nas, ci spravime vsetko preto, aby sme sa jej vyhli.
klapac (22.06.2009)
KARIN: Na ktorýkoľvek film, o ktorý mám záujem kliknem, ktorúkoľvek diskusiu čítam, vždy sú tam viacmenej stále tie isté mená .. Už by ste mohli prezradiť chlapci, kto vlastne ste? Lebo to tak vyzerá, že na túto stránku chodíte len Vy a ak sa tu objaví niekto iní, hlavne s odlišným názorom, znesiete ho pod čiernú zem ..
klapac (12.06.2009)
dez./: peterpredpokladam, ze tie tony clankov nemyslis doslovne, pretoze to by si musel napisat viac nez lenin spisov. predpokladam, ze ide o ironicke prehananie, ktore ma poukazat na to, ze sa v danej problematike vyznas. mozno naviac ma poukazat na to, ze ini, povedzme ja, sa nevyznaju. to vies len ty. ja za sebou tonu clankov nemam. to je pravda. ale nejaka ta stovka, ci dve/a recenzii, rozhovorov, eseji, profilov, atd... pre web a print sa najde. kedysi, dnes sa uz pisaniu nevenujem.prispevky v mediach su natolko dobre, nakolko dobri su prispievatelia. prispievatelia su natolko dobri, nakolko maju moznosti a schopnosti redaktori redakcie. ak im co len jedno z toho chyba a su nuteni odovzdavat urcity pocet clankov publikovatelnej kvality, bud si ich napisu sami alebo musia pracne prestylizovavat slabsie prispevky. na takto upravenych prispevkoch sice nepojde spoznat, ako zle boli napisane, ale pojde spoznat, ze nie su dobre. korektor nie je od toho, aby robil stylisticke zasahy. ze zijeme v krajine s malym trhom, kde redaktor je aj korektor, respektive, ze neexistuje korektor, to je o inom. kinema patri k najlepsiemu pravidelnemu slovenskemu pisaniu o filme preto, ze nic lepsie nie je, nie preto, ze je sama o sebe tak dobra. bohuzial, jedna kinema leto nerobi. len jarny vanok. pravda, furt lepsie nez zimna fujavica.
klapac (12.06.2009)
Ronn: Peter uz som ti uviedol priklad tohto dokumentu alebo Fontana druha recenzia (autor to zabil tym vyrokom "film sa tvari ako umelecke dielo"). Tym samozrejme nechcem kinemu zhadzovat, ved ju mam v zalozkach a najdem tu dobre informacie ale recenzie radsej citam na konkurencnom cz serveri, tie su pisane pre mna zrozumitelnejsie. Ano pre niekoho to mohla byt nudna "podivana", lenze ti ktori citlivo vnimaju informacie ktore boli dost prekvapujuce a vedia ze ich nepodava nejaky jozko co tvoril Zeitgeist, ale ludia ktori o tejto teme vedia dost. Neviem ci ste si vsimli ze okrem Bessona na tom pracoval niekto dalsi dost podstatny. Ale chapem ze su ludia uz po tych kvazi-dokumentoch dost unaveni hrozbami sveta. Zeitgeist ma tiez velmi zaujal, hlavne pohladom na nabozenstvo, no ked som patral, zistil som o ake knihy sa opiera o akych archeologov a vedcov cerpa, prislo mi tazko. Tento dokument je o inom, no vy ho staviate na uroven Zeitgeistu.
klapac (11.06.2009)
MAREK: Ano, v porovnání s ostatními slovenskými recenzemi patří ty kinemácké mezi nejlepší, jen škoda, že je na nich vidět, že ani internetová média nemají korektora (nebo svou práci dělá příšerně). Jenže to, že "recenze na Kinemě patří kvalitativně a obsahově k těm nejlepším", znamená, že jsou průměrné, zatímco ty ostatní jsou podprůměrné až příšerné... a obsahově na tom ty kinemácké nejsou nejlépe.
klapac (11.06.2009)
Peter: Dez: kedze som napisal tony clankov aj pre print, viem, ze nemas uplne pravdu. Texty ktore redaktori printov odovzdavaju su casto v tak prisernej kvalite, ze az zasah korektora ich da normalneho stavu (to je vlastne ich zachrana). Filmova kritika na Slovensku neexistuje (to mas pravdu, dokonca neviem, ci na Slovensku zije vobec nejaky kritik), jedine co mame su recenzie a to si dovolim povedat (bez prehanania), ze tie na Kineme patria kvalitativne a obsahovo k tym najlepsim.
klapac (11.06.2009)
Roman: "kvalitné printové médiá" z formálneho ale hlavne obsahového hľadiska je to už v dnešnej dobe utópia... redaktori sú poväčšine už len poslušní plniči plôch ktoré nezaberá reklama. Česť výnimkám.
klapac (11.06.2009)
Peta: Cakala som uplne nieco ine, nieco viac prirodopisnejsie, nieco zaujimave z prirody. Sklamalo ma to, dokonca zial az uspalo, takze som zaspala pocas bieleho dna v kine :/
klapac (11.06.2009)
dez./: film je kolektivne dielo mnohych prefesii. je logicke, ze jeden clovek nevie vsetko a ze natocit film nie je jednoduche, trva to dlho a vacsina kritikov/recenzentov/akychkolvek ludi by to nezvladla. sam reziser, ktoremu sa vacsinou prisudzuje pomyslene autorstvo filmu, by to tiey bez pomoci desiatok az stoviek profesionalov nezvladol. recenzia (nie kritika, to je nieco ine) je individualny zurnalisticky utvar, ktory napise kazdy kto vie v ruke udrzat pero a staci mu na to par minut az hodin. preto slova ako - film je narocny, nemal by ho recenzent len tak zhadzovat - nie su velmi dobre.kvalita recenzie je niekde inde, na tu sa treba pri kritike recenzie sustredit. objekt recenzie vacsinou s kvalitou recenzie nic nema. kinema je na moj vkus poloprofesionalny specializovany webovy casopis. poloprofesionalny preto, ze tak polovica clankov z kinemy by mala problem v kvalitnych printovych mediach bez zasadnych stylistickych uprav vyjst.
klapac (11.06.2009)
Peter: Martin: nas nazor je jasne argumentovany v textoch. V diskusiach sa vsak argumentacie vacsinou nedockame... Nepotrebujem na portali, ktory som zakladal "delat moudra". Z toho som uz davno vyrastol... a rovnako viem, ze vela ludi s nami nesuhlasi... hlavne z radov distribucnych spolocnosti :)
klapac (11.06.2009)
martin: peter:pozri, mne je uplne jedno co sa tebe chce riesit a co nie a co je pre teba problematicke. uviedol som, ze film je skvely ( ohodnotil som ho a tym vlastne naplnil to poslanie ci ulohu ci ako volas to, kvoli comu by sa tu malo diskutovat :) a kritika je hrozna. ked si citil potrebu kvoli tomu sa ozvat a "delat moudra" je len cisto tvoja vec.ak by si sa neozval tak to nic u mna nemeni na tom co som napisal, rovnako tak, ako je tomu aj teraz.
klapac (11.06.2009)
Peter: Ronn: ake dobre filmy by Ti usli? Konkretne...
klapac (11.06.2009)
Ronn: Ak by som sa mal riadit kritikou na Kineme, uslo by mi vela dobrych filmov a medzi nimi aj tento skvely dokument...
klapac (11.06.2009)
Peter: Martin: naozaj sa mi nechce riesit nieco, co je davno vyriesene a na Kineme sme tomu venovali vela rokov a nervov. Tvoja argumentacia je problematicka, a vobec nie je dolezite, co je tazsie, alebo lahsie... nasa uloha je jasne definovana a nemam k tomu co viac dodat...
klapac (11.06.2009)
martin: peter: verim tomu ze diskusia je (resp. bola) dlha, potvrdzuje to fakt, ze internetove diskusie su nekonecne:) ..a beriem ze toto je portal na hodnotenie. nicmene, moj nazor je taky ze na napisanie (takej) kritiky (aku som cital na Domov) staci ovladanie klavesnice a znalosti stylizacie a pravopisu. ovela vacsie schopnosti je treba preukazat pri nakrucani filmu..najma ak hovorime o nakruteni filmu akym je Domov (no mozme to povedat aj o celej, nielen filmovej, tvorbe YAB) . preto by som medzi nakrutenim filmu a napisanim kritiky nedal rovnitko a rovnako tak by som ho nedal ani medzi ich tvorcov. v tomto konkretnom pripade o to viac, kedze poznam,vidim a mozem porovnat vysledky prace oboch.
klapac (11.06.2009)
Peter: Martin: kritik nie je od toho, aby nakrucal filmy... rovnako ako filmar, nepise kritiky. To sme tu riesili 9 rokov, co existuje kinema a uz sa nam naozaj nechce :) Si na portali, ktoreho hlavnym cielom je kritika a hodnotenie...
klapac (11.06.2009)
martin: kriticka nech sa postavi zo stolicky a skusi si sama natocit nejaky film. ak sa jej to podari natocit nieco co siaha recenzovanemu dielu aspon po paty bude velmi stastna. film je skvely, kritika je smiesna.
|