Bratia Coenovci sú typickým príkladom tvorcov, ktorí vzišli z nezávislého podhubia a dnes sú komerčne úspešní, nakrúcajú vo veľkých štúdiách, obsadzujú hviezdy a zbierajú prestížne ocenenia bez toho, aby sa prispôsobili hollywoodskym konvenciám. Už vo svojom znamenitom debute Zbytočná krutosť dokázali, prečo bývajú označovaní za jedných z najoriginálnejších amerických filmárov poslednej doby. Titul debutu, nakrúteného v skromných podmienkach a v štýle film noir, sa dá voľne preložiť ako „pekelne jednoduché“. „Blood Simple“ je však aj slangovým výrazom, ktorý označuje stav mysle stresovaného človeka, ktorý chce spáchať samovraždu. Zdanlivo banálny príbeh partnerskej nevery a krvavej odplaty (podvádzaný manžel si najme súkromného detektíva pochybnej povesti, aby zavraždil zradnú ženu aj jeho milenca, detektív však manžela podvedie...) zauzlili autori do diabolsky dômyselnej zabijáckej šarády, oscilujúcej na hraniciach seriózne rozprávanej čiernej kriminálky, morbídnej komédie a drastickej nadsádzky. Ani po šestnástich rokoch nestratil debut bratov Coenovcov na dráždivom napätí, ktoré je kumulované – rovnako ako v thrilleroch Alfreda Hitchcocka – hlavne vďaka tomu, že diváci sú o motívoch činov informované lepšie ako postavy, ktoré si všetky indície vysvetľujú „logicky“ a predsa chybne. K bravúrnej štúdii úzkosti, strachu a viny výrazne prispievajú tiež pochmúrne mrazivé výkony kľúčových hercov, najmä začínajúcej Frances McDormandovej.