klapac (29.08.2009)
M.: Mne sa film páčil. Nebolo to vyslovene najlepšie, čo som v kine videla, ale bola som spokojná. Vyzdvihujem herecké výkony a hudbu...Nepatrím k tým, čo by mali radi akčné filmy, ale k tomuto filmu sa mi to vyslovene hodilo a dokonca sa mi to aj páčilo, i keď toho mohlo byť menej. Som rada, že som to videla. Silný zážitok... a vôbec som sa nenudila!
klapac (30.07.2009)
mlska: Obcas mi to pripadalo, ze ucelom filmu je ukazat co najviac dier od nabojov na stenach. Ta Purvinova nezranitelnost bola az smiesna, za cely cas neutrzil ani skrabanec, aj ked donho palili dlhe minuty. Trosku naivna mi prisla ta Johnova zrazu velka laska. Inak hudba bola vyborna, myslim, ze hodnotenie sedi. Mesrine mi sadol omnoho viac.
klapac (29.07.2009)
luc.ka: na tomto filme bol najlepší soundtrack. vážne výborná hudba. potom dlho dlho nič, a džonynko depp, i keď tie vlasy mu nepristali ;D ale tak keby ubrali tých strieľacích scén, ktoré sa mi občas zdali príliš dlhé, pridali trochu dillingerovho humoru a irónie, mohlo by to byť aj na 8/10 :) ale celkovo s tým 6/10 súhlasím.
klapac (29.07.2009)
Alison: Videla som to v sobotu a uz si pomaly neviem spomenut o com to bolo....
klapac (27.07.2009)
Hazo: tento vikend som bol na tom v kine a musim povedat ze film ma dost sklamal. respektive ocakaval som od toho omnoho viac. prilis vela nudnych a dlhych scen kde sa neodohravalo nic podstatne. asi aj preto som posledne minuty filmu cakal kedy uz bude konecne koniec.asi len tolko k tomu. P.S.: samozrejme ze to je len moj osobny nazor a ako sa hovori 100 ludi 100 chuti. :)
klapac (22.07.2009)
dez./: maloktory film je mozno nazvat prelomovym. verejni nepriatelia prelomovym filmom su, bohuzial, nie su zaroven aj filmom vybornym.neviem posudit, ci PE je Obcanom Kaneom gangsterky. obcan Kane nie je moja salka kavy. pokial mam pod tym oznacenim chapat vyssie umelecke kvality, t.j. ze sa filmu podarilo zobrazit nezobrazitelne, tak v tom pripade PE Obcanom Kaneom nie je. Godard, Kitano, S.Suzuki su umelci gangsterky. Mann nie. Man chce a dokaze prechadzat hranice zanru, ale nechce natacat nezanrove filmy s prvkami zanru. (ne)kvality PE sa najviac ukazu pri porovnani s Kubrickovym Barrym Lyndom. BL je tiez historicky kostymovy film s dorazom na formalnu stranku – s potrebou vizualneho stylu ukazat charakter doby – je to tiez film odosobneny, chladny, dejovo natiahnuty, pomaly, bez vyraznejsich zapletiek a s chutou natocit nocne a tmave sceny bez dodaťtocneho svietenia. BL je filmarskou orgiou, genialne dielo genia. PE je orgiou statocnosti, genialne dielo filmoveho mainstreamu. PE ukazuje technologicke moznosti (limity) sucasnosti. kym Kubrick musel zaplatit neskutocne peniaze za najsvetelnejsie objektivy na svete, objektivy zeiss vyvijane pre nasa (pevne ohniska, 36,5mm a 50mm svetelnost 0,7), Mannovi staci ´bezna televizna´ kamera. 2/3 chip umoznuje male, lahke, svetelne relativne lacne objektivy u ktorych je (nevyhoda pre portrety, vyhoda pre krajinky) velka hlbka ostrosti. tak za par supov ma niekolkonasobny zoom, ktory ma svetlenost 2 po celej dlzke a tak o 5 clonovych cisel vacsiu hlbku ostrosti. (pri F2 je hlbka ostrosti asi tak ako pri 35mm pri F11) bez problemov moze natacat detaily v slabom osvetleni s 50-100mm zoomom,v ktorych je ostre vsetko. bez takejto kamery by to nebol schopny urobit. zaujimalo by ma, co vacsina prispievatelov mysli pod tym, ze sa im nepacila digitalna kamera. vedia skutocne rozlistit analog od digitalu (lebo ja nie), alebo len opakuju informacie dodane marketingovym oddelenim filmu? nie som dostatocne znaly filmovej praxe, ale povedal by som, ze ide o zle – slabe svietenie (polovica filmu posobi ako lacna TV inscenacia, a ked uz konecne nastane svetlne zaujimava scena – napr. smrt dilingera – aj hla, tato jedina bola natocena analogom:) a so slabym svetlom spojeny nizsie dynamicky a chromaticky rozsah chipu. problemom filmu je naduzivanie detailu (drviva vacsina je tocena detailom, aj polocelky maju v popredi cast postavy/objektu) a nechcene nedodzriavanie 180 stupnovej osi – malo polocelkov a celkov nedava moznosti divakovi orientovat sa v priestore. druhym problemom je, ze Mann nie je velky filmar, nevie odosobnenim , chladom ci natahovanim nezazivneho deja dosiahnut nieco viac. preto po polhodine, ked sa opozera novost stylu, pride nuda. BL sa da pozerat znova a znova, trva 3 hodiny a nic sa tam nedeje. PE sa da pozerat pol hodinu a iba raz. to je rozdiel medzi geniom a profi majstrom.
klapac (21.07.2009)
Martas: No na tento biják rozhodně zajdu.Už jen proto,že Dillingera tu hraje můj oblíbený herec Johnny Depp.A propo 6/10 je naozaj slabé hodnocení-tedy myslím.
klapac (21.07.2009)
Martin: Vazeni a mili mame tu dasli skvely film od M. Manna, doporucujem vidiet kazdemu komu sa pacia Mannove filmy, Nie je to masterpiece ako je Heat ale sakra je to fest kvalitny film...
klapac (13.07.2009)
Michal...tča: A k tým emóciám. Neoznačoval by som film za výlučne chladný. PE nedosahovali takého humoru, irónie či počtu emotívnych chvíľ ako napr. The Departed, ale aj v PE sa našli emotívne pasáže. A koniec koncov, došlo aj na chlapské slzy a skvelý soundtrack tiež podčiarkoval emotívnosť tej-ktorej scény. Nebolo ich, samozrejme, veľa.
klapac (13.07.2009)
Vittorio: Osobne sa mi film pacil velmi a zrejme prave preto ze bol, podla Vlada, bez "zjavnych" silnych emocii... Reziser to nechal na divaka aby sa rozhodol komu nakoniec podlahne, resp. na koho stranu sa prida kedze stale plati ze kazda minca ma dve strany. Pre mna jednoznacne 9/10 a dalsia tohtorocna povinna jazda. PS: digitalna kamera naozaj Mann-ovi svedci, nastastie tentoraz i v noci na rozdiel od Miami Vice
klapac (12.07.2009)
Michal...tča: Marek: S tou paralelou z Občana Kanea si mal pravdu.Vlado: Nie je to totiž iba o vtáčikovi a kvietočku. To by bolo naozaj veľmi zjednodušujúce :)
klapac (12.07.2009)
gebula: Na 100% suhlasim s recenziou, rovnake zmiesane pocity som mal z filmu aj ja.. Na jednej strane perfektne zvladnute filmarske remeslo a herecke vykony, na druhej strane minimum emocii a nezaujimavy pribeh. Obycajna nahanacka za gangstrom, bez toho aby divak poznal pohnutky jednotlivych postav. Niektore Bale-ove repliky mi pripadali ako vystrihnute z posledneho Terminatora Inac nejlepsia scena filmu bola pre mna prestrelka v lese, ta digitalna kamera a bohovsky zvuk v Auparku stalo za to..
klapac (12.07.2009)
Michal...tča: Vlado: Také nerob :) Ty si podhodnotil všetky tohtoročné gangsterky (a tých je za posledných cca 14 rokov citeľný nedostatok). Nemusí ťa to zaujímať, ale napríklad u mňa boli Mesrine I. za 8/10, Mesrine II. za 10/10 a PE niekde medzi nimi :). Ale v pohode, názor neberiem, len som čakal u každého spomínaného, Tebou recenzovaného titulu o čosi vyššie hodnotenie.
klapac (12.07.2009)
MAREK: Nemyslím si, že by mělo být hodnocení upraveno (zvlášť, pokud ta, která to navrhuje, film neviděla), ale nějak jsem nepochopil ono průměrné hodnocení - z textu mi nevyplývá, proč 6/10 (a ne třeba 8/10 nebo 4/10). Tedy krom dvou poněkud mimoidních poznámek o tom, že "selhává ve schopnosti vyprávět" (jako kdyby šlo o vyprávění - ale ani v něm neselhává, natolik pečlivě rozdistribuované informace se jenom tak nevidí) a "nejde o profil gangstera z masa a kostí" (on Veřejný nepřítel č. 1 - jedno který díl - byl o skutečném gangsterovi z masa a kostí, ne náhodou o jeho žánrových polohách a mediální image?).
klapac (12.07.2009)
dominique: "Režisér (a často aj scenárista) Michael Mann má v mojej osobnej filmotéke hrdé a nezastupiteľné miesto." juuuuuuj , zboznujem ak ma niekto tohto genia rad ako ja. Tento reziser robi nie filmy, ale filmy ako "dielo". Len neviem preco mu ludia nevedia prist na chut. Film som este nevidel, ale 6/10 - studeny pot ma zalial. opravit, ale ihned :))
klapac (12.07.2009)
MAREK: "...a vážne zlyháva v schopnosti (alebo ochote?) vyrozprávať príbeh a ponúknuť strhujúce emócie. " - Jako kdyby šlo o vyprávění příběhu. Nevím, co jsou to "strhující emoce", ale já je pociťoval (závěrečná dvacetiminutovka je hotový cinefilní orgasmus).
|