TV-archív

televízny archív
  • Hľadať:
  • Seriály
  • Filmy
  • Žánre
  • TV program

Prihlásiť sa


V ako Vendetta

V ako Vendetta
Rupert Graves (Dominic)
Stephen Fry (Deitrich)
Natalie Portman (Evey)
Rupert Graves (Dominic)
Natalie Portman (Evey)
upraviť
V ako Vendetta

hlasov: 1
V ako Vendetta
75%

Žáner: Akčný, Sci-Fi, Thriller

Vyrobené v roku: 2005


Futuristický príbeh V ako Vendeta sa odohráva v totalitnej Británii. Rozpráva príbeh mladej ženy Evey (Natalie Portman), ktorú zo smrteľne nebezpečnej situácie zachráni tajomný maskovaný muž "V" (Hugo Weaving). "V" je neobyčajne charizmatický a inteligentný muž sa snaží vyburcovať svojich spoluobčanov, aby sa vzbúrili proti tyranii a útlaku. Zároveň je však aj zahorknutým, krutým samotárom, ktorého poháňa túžba po osobnej pomste. Zároveň s tým, ako odhaľuje tajomstvo skutočného pôvodu "V", objavuje Evey aj mnohé pravdy o sebe samej. Stáva sa jeho spojencom v uskutočňovaní plánu znovu vniesť do spoločnosti plnej násilia a korupcie slobodu a spravodlivosť... Scenár podľa komiksu Alana Moora (Z pekla) k tomuto napínavému thrilleru napísali bratia Andy a Larry Wachowski, ktorí majú na svedomí trilógiu Matrix a v hlavných úlohách sa predstavia hviezda Hviezdnych vojen – Natalie Portman a Hugo Weaving, známy ako agent Smith z Matrixu, či elf Elrond z Pána prsteňov. Réžie sa tentokrát ujal James McTeigue, ktorý bol asistentom režisérov Wachowskich pri Matrixe, či Georga Lucasa pri Star Wars: Epizóda 2 – Klonovaní útočia.


Réžia: James McTeigue


Scénar: Andy Wachowski, Lana Wachowski


Kamera: Adrian Biddle


Hudba: Dario Marianelli


Hrajú: Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Fry, Sinéad Cusack, Rupert Graves, Stephen Rea, John Hurt, Tim Pigott-Smith, Roger Allam, Ben Miles, Eamon Geoghegan, Selina Giles, Eddie Marsan, Imogen Poots, Alister Mazzotti, Natasha Wightman, Guy Henry, John Standing, James Purefoy, Lee Asquith-Coe, Martin Savage, Mary Stockley, Matt Wilkinson, Laura Greenwood, Andy Callaghan, Chad Stahelski, Charles Cork, David Leitch

Späť na zoznam seriálov

Späť na TV program

Archív
strážiť archív
















Pridať archív



Postavy

Evey (Natalie Portman), V (Hugo Weaving), Deitrich (Stephen Fry), Delia Surridge (Sinéad Cusack), Dominic (Rupert Graves), Finch (Stephen Rea), Adam Sutler (John Hurt), Creedy (Tim Pigott-Smith), Lewis Prothero (Roger Allam), Dascomb (Ben Miles), Etheridge (Eddie Marsan), Young Valerie (Imogen Poots), Baldy Fingerman (Alister Mazzotti), Valerie (Natasha Wightman), Heyer (Guy Henry), Lilliman (John Standing), Little Glasses Girl Fingerman (Matt Wilkinson), Guy Fawkes (Clive Ashborn), Guy Fawkes Lover (Emma Field-Rayner), Tweed Coat Fingerman (Ian Burfield), Willy Fingerman (Mark Phoenix), Little Glasses Girl (Billie Cook), Patricia (Cosima Shaw), Fred (Andy Rashleigh), (Eamon Geoghegan), (Selina Giles), (James Purefoy), (Lee Asquith-Coe), (Martin Savage), (Mary Stockley), (Laura Greenwood), (Andy Callaghan), (Chad Stahelski), (Charles Cork), (David Leitch), (Megan Gay), (Roderic Culver), (Tara Hacking), (Antje Rau), (Amelda Brown)

V ako Vendetta - postavy



Kľúčové slová

terorista, spravodlivosť, budúcnosť, detektív, hľadanie, dievča, boj, mučenie, člen civilnej stráže, maska, superhrdina, vražda dieťaťa, obeť znásilnenia, bez nohavičiek, ženská nahota odzadu, sporo odetá žena, konflikt, prestrelka, striekanie krvi, boj s nožom, nohavičky, bozkávanie, dievčatko, trieda, Anglicko, mobilný telefón, kňaz, spomalený záber, zrkadlo, slzy, plač, streľba, okuliare, sprisahanie, maskovaný muž, varenie, jedenie, výťah, vyšetrovanie, dozor, mŕtvola, policajné auto, väzenská cela, väzenie, väzeň, bitka, potkan, kostol, socha, poprava, rukojemník, únos, fiktívna vojna, mužská nahota, pitie, drink, krčma, fotenie, študent, predslov, komediálna fraška, sledovanie televízie, zlomený väz, tancovanie, tanečník, odkaz na Williama Shakespeare, klamár, klamstvo, spodná bielizeň, strelná zbraň, chlapec, matka a dcéra, otec a dcéra, smrť, nepriestrelná vesta, tragický hrdina, policajná brutalita, tragická udalosť, brutalita, ženská nahota, biele nohavičky, pod sukňou, ohrozovanie nožom, nadprirodzená moc, znásilnenie, päsťou do tváre, mužská nahota odzadu, zdvíhanie niekoho do vzduchu, vykopnutie, skákanie cez okno, mierenie zbraňou na niekoho, dážď, strelná rana, jedlo, zmiznutie, zviazanie a náhubok, rozprávač, politika, lesbismus, retrospektíva, kultový film, armáda o jednom mužovi, vlak, uškrtenie, dobodanie, škola, bozk, obesenie, požiar, smrť brata, tanec, krv, násilie, napätie, neo-noir, dospievajúce dievča, explózia budovy, terorizmus, satira, pokus o znásilnenie, vrah, homosexuál, antihrdina, bojové umenia, nádej, toaleta, väzenie, vražda policajta, policajný detektív, vražda, filmovanie, 20. roky 21. storočia, vírus, meč, sprcha, zastrelenie, sériový vrah, bezpečnostná stráž, na streche, krádež, jed, výsluch, dobro proti zlu, ohňostroj, pád z výšky, výbuch, mŕtvola, herečka, lesbizmus, lesbický bozk, upálený zaživa, podrezané hrdlo, nôž, vrhanie noža, diktátor, sabotáž, pomsta, Londýn, podľa komiksu, meno postavy v názve, boj, polícia, prsia, homosexuál



Financie a obchod

Rozpočet: $54 000 000 (odhadované)
Zisky za prvý víkend premietania v USA a Kanade: $25 642 340
Celkovo v USA a Kanade: $70 511 035
Celosvetové zisky: $132 511 035


  • Rodostrom.cz
    Vytvořte si vlastní rodokmen




Natalie Portman

75%
V ako Vendetta (2005)
75%
Anihilácia (2018)
75%
Jackie (2016)
67%
Kráľova priazeň (2008)
65%
Čierna labuť (2010)
63%
Láska a jiné kratochvíle (2009)
63%
Ríša hračiek (2007)
63%
Vox Lux (2018)


Hugo Weaving

75%
Black 47 (2018)
75%
Jasper Jones (2017)
67%
Healing (2014)
67%
Důkaz (1991)
56%
Pašerák (2014)
50%
Ruská panenka (2001)
Klíčová osoba (2011)
63%
Prasiatko Babe (1995)


Film pre žáner Akčný

75%
Deadpool (2016)
75%
Piráti z Karibiku: Prekliatie Čiernej perly (2003)
75%
Nezastaviteľný (2013)
70%
Traja mušketieri (1973)
67%
Jumper (2008)
58%
JOJ Plus dnes o 20:30 Baywatch
Pobrežná hliadka (2017)
88%
Hlasiťákovi (2016)
75%
Budoucnost nejistá (2013)


Film pre žáner Sci-Fi

75%
Deadpool (2016)
67%
Jumper (2008)
71%
Minority Report (2002)
67%
Celý film
Vlčí bouda 1987 (1986)
63%
Celý film
Žena z mých snů (2012)
63%
Okruh smrti (2017)
58%
Tretí šarkan (1985)
57%
Na krídlach vážky (2002)


Film pre žáner Thriller

67%
Prísaha (2016)
56%
Markíza zajtra (str) o 20:30 Stratená v horách
Doma 22.05. (o 5 dní v ned.) o 00:40 Stratená v horách
Stratená v horách (2020)
69%
Celý film
JOJ Plus zajtra (str) o 20:30 Odkaz vo fľaši
Odkaz vo fľaši (2016)
75%
Nezastaviteľný (2013)
71%
Spojenci (2016)
67%
Jumper (2008)
59%
Päťdesiat odtieňov sivej (2015)
42%
Tvoje dieťa bude moje! (2018)


Bude sa Vám páčiť

  • 9-1-1 (2018-2021)
    9-1-1 (2018-2021)
    Celé časti
    Losangeleskí záchranári sa musia vyrovnávať s neustálym stresom v zamestnaní a problémami v súkromí. Na tiesňovú linku...
    Wau dnes o 13:50 9-1-1 II. (9)
    JOJ Plus dnes o 18:30 9-1-1 II. (10)

  • Kobra 11 (1996-2021)
    Kobra 11 (1996-2021)
    Celé časti
    Hlavnými hrdinami azda najúspešnejšieho nemeckého akčného krimiseriálu vôbec, sú dvaja skvelo zohratí policajní dôstojní...
    Dajto dnes o 17:55 Kobra 11 XVI. (13)
    Dajto zajtra (str) o 01:15 Kobra 11 XVI. (13)

  • Deadpool (2016)
    Deadpool (2016)
    Po celom svete medzi nami žijú nenápadní, statoční a skromní superhrdinovia… a tiež Deadpool – zvláštny a ...






kekso (25.06.2021)
„Minulosť ťa už viac nedokáže zraniť. Nedokáže, až kým jej to sám nedovolíš.“ – Hugo Weaving ako V

klapac (23.05.2006)
Martyryus: Takze je to diskusia o Vendette alebo Davinciho kode?lebo jedno z toho nestoji zato rozoberat na dvoch(minimalne) miestach naraz

klapac (23.05.2006)
Havk: K filmu: Výborné, 9/10, niet, čo dodaťK DaVincimu kódu: Brak. Strašný. NIekto, kto prečíta povedzme 20 knižiek, z toho 4 od Browna, na to sotva prijde (tým nexcem povedať, že by som bol knihomoľ). Aby som prisiel na to ze je to brak, mi stacilo precitat 1 knižku od Victora Huga (samozrejme potom prišli ďalšie). Aj kebyže sa predá 100 miliárd výtlačkov, stále je to brak.

klapac (03.05.2006)
MAREK: Za tím "nezajímavý, průměrný a rutinní" u Howarda si stojím a už jsem o tom několikrát zde na Kinemě diskutoval (a tak nějak vyplynulo, že si to myslí i ostatní) - je mi na něm odporná akademičnost, pokukování po Oscarovi za každou cenu ("průměrný") a neschopnost přijít s čímkoli novým ("rutinní"), nebo aspoň ozvláštňujícím nápadem ("nezajímavý"). A vysvětli mi, jak si může kniha "hrát" na blockbuster, který nemá tak nějak s tím, jak je napsaná spojitost, když je dán masovou čteností a velkou propagací? A u Toma Hankse - nevzhlednost v tom smyslu, že je úplně mimo to, co popisuje Brown ve své knize, nemluvě o tom, že vypadá už skutečně starý (což v případě Forresta Gumpa neplatí). Po přečtení článku Kamila Fily v Cinemě mu musím dát za pravdu, že ty postavy mohou hrát opravdu jen Forrest Gump a Amélie.

klapac (03.05.2006)
Forrest: To Marek:Tak to snad nie. Ja Ti parkrat podrzim stranku, ale to co si napisal 29.4. cca o 9:15, to snad nemyslis vazne. Ake privlastky si to dal Howardovi? Nieee. po druhe, ta kniha sa nehra na umenie ale na knizny blockbuster, co sa jej aj podarilo. Kazdy, koho poznam, to chce vidiet. A nevzhledny Tom Hanks tiez nemusi byt "vzhledny" (vid FG).

klapac (02.05.2006)
bowman: no tak som tento film videl, a musim povedat ze ho hodnotim pomerne kladne az vyborne 9/10. Zaujalo ma v prvom rade o velmi posobive vykreslenie V-ovej charakteristiky, aj ako cloveka ale zaroven stroja na pomstu. Herecky vykon natalie bol tiez velmi dobry. Tento film mi pripada ciastocne aj svojim sposobom realny, teda kam az moze taky silny konzervativizmus dojst

klapac (02.05.2006)
MAREK: Ano, Lubo, na tom se opravdu shodneme, i když jsem četl max. jednu-dvě knížky od Agathy, takže bych se ani do sporu s člověkem, co přečetl 30 jejich knih, nepouštěl. DEZ./: rozdíl je v tom, jak jsi už sám podotkl, že oba vnímáme slovo "brak" úplně odlišně - ty v prvotním, německém významu jako cosi pokleslého, což má ale silně pejorativní nádech (a "zaškatulkování" Da Vinciho kódu do kýče omezujícího kýče ještě imho větší), já jako "pouhé" označení bez konotací, se kterým nadále pracuji. Brak může být kvalitní čtivo, a je jedno, jestli se jedná o horor či sci-fi a nebo jinak vnímané "oddechovější" žánry - jednoduše Ty máš německý pohled na věc ("prostoduchá literatura"), já zase americký ("pupl"). Brak tvoří masy, které si ho žádají, a je cílený a vlastně i na jedno použití: vymezuje se proti ostatní kultuře a je nutné brát na něj jiná měřítka. A proto mi na Da Vinciho kódu vadí ne že je tak oblíbený, tolik se o něm diskutuje a měl velice dobrou reklamu a zájem ze stran novinářů, ale proto, že si hraje na něco víc než ono zboží na jedno použití, na umění...

klapac (02.05.2006)
dez/: vlado - prvykrat suhlas so mnou? dokonca proti ecovmu nazoru? to som postupil. :)

klapac (02.05.2006)
vlado: snáď po prvýkrát (?) súhlasím s DEZ-om. Rovnako považujem DVC za gýč, nie za brak. Z technickej stránky je to remeselne zvládnutý bestseller, ktorý vie čo má kedy ponúknuť...

klapac (30.04.2006)
Lubo: Marek: Je to o tom ako si vysvetlime pojem brak. Ale Da Vinciho kod je niekde na hrane. U mna tym ako je remeselne zvladnuty vypadol z kolonky BRAK. Od kvalitnej literatury ma vsak naozaj velmi daleko. Naproti tomu Agatha Christie nie je brak ani omylom. Na tom sa snad uz zhodneme

klapac (30.04.2006)
dez./: marek - ´Je to brak, který si hraje na něco víc´ - brak sa na nic nehra. brak nepredstiera viac. gyc predstiera, ze je viac, ze je umenie.

klapac (30.04.2006)
dez./: marek - termin brak pochadza z nemciny, nepodarok. v prvom rade znamena technicky nedokonaly produkt. junk. odpad. horor, pri ktorom sa nebojis, komediu, pri ktorej sa nemsmejes. v zovseobecnenom vyname slova znamena akukolvek pokleslu, zanrovu, nizsiu literaturu, film, hudbu.... ja zastavam radsej ten presnejsi prvovyznam. ty skor ten druhy. no, musim povedat, ze u. eco zastava tvoj nazor tiez, takze mas sa o co opriet v pripadnej argumentacii. rovnako ozancuje da vinciho kod za brak. mne to pride nepresne, lebo d.v. kod je remeslene dokonaly produkt, tak nemoze ist predsa o odpad z technickej stranky, len o odpad z umeleckej stranky, a to je skor gyc ako brak.

klapac (30.04.2006)
MAREK: Tak tentokrát jednotlivě, enbudu Vás házet do jednoho příspěvku, protože si to Dez./ nezaslouží, a Lubo už vůbec ne. DEZ./ Brak je nenáročné umělecký dilo, máš stohy brakové literatury, která není nepovedená, je jen nenáročná a její charakteristika je, že je čtivá, ale nijak obzvlášť složitá a jazykově vytříbená. C-film neexistuje, to bys mohl vědět- b-film není hodnocneí kvality díla, ale jeho ekonomické zařazení (b-filmy jsou většiny určeny rovnou na video apod., v 30. letech to byly předprogramy či "druhé" filmy, levnější, bez hvězd, s malým rozpočtem apod.). Da vinciho kód si bohužel ten nárok klade, a proto je to špatná novela. Urážka toho, co píše Umberto Eco a práce, kterou věnuje svým románům např. T.Harris.Lubo: Je to brak, který si hraje na něco víc, než je, už svou předmluvou, vydáváním se za to, jak moc práce u toho Brown jakožto neschopný pisálek strávil a přitom není schopný napsat normální, vícerozměrnou postavu a vyprávět skutečně příběh - jo, pohrává si s fabulí, ale to má být všechno? Kde je ten přínos, ptám se tedy! Nepsal jsem, že čtenost je nezáměrná, psal jsem to o nevtipnosti - ty psotavy jsou blbé, až to bolí i čtenáře, pohrávání si s fakty je směšné, vydávání za pravdu asi stejně "účelové" jako rozdávání DVD Good Bye, Lenin na mítinku ODS...

klapac (30.04.2006)
dez./: marek - ide len o mierne nedorozumenie ohladne temrinu, ale brak nie je nenarocne umelecke dielo. brak je nepodarok, brak je b-film, ci c-film. kvalitny brak je v podstate tak zla vec, ye je az dobra. detektivka bez naroku naumelecky presah je len nenarocne dobre odvedene remeslo a to nemoze byt brakom.

klapac (30.04.2006)
Lubo: Marek: Necham sa od Teba poucit v kinematografii, ale sorry v literature to nepojde. Mam doma 30 knih od Agathy Christie a vsetky od Browna. A musim povedat, ze Agatha nepisala brak. A nerobi to ani Brown, teda aspon nie v da Vinciho kode.Predmluva v Brownovi je na oblbnutie dovercivych, aby uverili, ze na tom nieco moze byt. Ale ako detektivka je to napisane velmi dobre a putavo. Ta kniha je vystavana skvele, aby citatela udrzala v napati. Pochybujem ze sa to ale podari preniest do filmu. Citanost a zabavnost v tej knihe urcite nie su nechcene. Ved ta kniha je zamerne postavena tak, aby bola citana. Len neviem ci toto nie je znak braku ze? Myslim ze ano Kazdopadne agatha christie (vo vacsine diel) a aj da vinciho kod ponukaju urcitu lieteranu nadpracu, ktora ich z pojmu brak podla mna vynima.PS: A oznacit Agathinu Vrazdu Rogera Ackroyda za brak by si asi nedovolil nikto. Je to jedna z najvyznamnejsich detektivnych knih. To je literarny pocin aky by brakovy autor nezvladol.

klapac (30.04.2006)
MAREK: Payne: A co jineho než brak je, a přijdeš někdy i s argument,y nebo budeš pořád urážet? OProč na Tebe reaguji, když je to ztráta času? Samé otázky, samé otázky...DEZ./, Lubo: Ne, brak není nepodarek, brak - bývá tak většinou označována tŘeba detektivky, Agatha Christie psala brak, ale velcie kvalitní a podařený brak, nekladoucí si větší ambice. Což v případě Da Vinciho kódu, obsahující předmluvu o tom, jak těžká byla rešeršní práce, bohužel neplatí, ale čtivost a zábavnost (i když nechtěnou) té srágoře upřít nemohu. Je tam spoustu logických děr, nezajímavé a doslova dementní postavy (vynásobte si Payne na druhou a máte ZLO!) a příběh, který si hraje na něco víc, než kdy je a kdy byl.

klapac (30.04.2006)
Lubo: Skvely film a konecne s nejakou myslienkou. Za to dostava odo mna 9/10. Suhlas s recenzentom, ze praca kamery bola mierne odflaknuta. Myslim si, ze hugo w. dal do toho filmu viac ako hlas. Po Edwardovi Nortonovi v Kralovstve nebeskom druhy najlepsi vykon herca s maskou. Trosku mi vadia chyby v recenzii. Zda sa ze anglictina nie je velmi silnou strankou autora. Je Trafalgar Square nie Squere. Pozname thatcherizmus a nie thaetcherizmus. A George Orwell má v mene dve L. MAREK: "Ron Howard točí film na základě příšerné, brakové knížky, hrající si na umění" Nemusis byt fanusikom Dana Browna, ale ta kniha nie je brak a nie je ani priserna. Ako detektivny pribeh je napisana vyborne, takmer dokonalo.

klapac (29.04.2006)
dez./: marek - brak je nepodarok. da vinciho kod je remeselne zvlanuta kniha, takze nemoze isto brak. d.cod nie je teda brak, ale gyc. :)

klapac (29.04.2006)
Elendilka: Toto bola supa...strasne ma to vzalo...teraz uz viem, co citi kazdy superhrdina a preco ma masku(doterz som si hlupo myslela, ze je to preto, aby ho nespoznali:)...crelo odporucam a davam 9 z 10...take dokonale to zas nebolo:D

klapac (29.04.2006)
payne: Tak ak je Da Vinciho kod brakova knizka tak sa mi potvrdila moja teoria o tvojej debilite, bratre cechu

klapac (29.04.2006)
MAREK: Nexhápu, proč se všichni těší na Da vinciho kód alias Šifru mistra Leonarda... nezajímavý, průměrný a rutinní režisér Ron Howard točí film na základě příšerné, brakové knížky, hrající si na umění, film s nevzhedným Hanksem a neschopnou Amélií. :-/
ChatBot
nápad..

© TV-archiv | celé filmy zdarma | www.pirati.cz | TOPlist TOPlist

Hľadanie osôb na Slovensku | Rodokmeň | Create your family tree for free | GDPR