klapac (04.05.2004)
ShanDo: Toto je asi najlepsi film aky som kedy videl. Vazne super bomba jaj kde sa da KUPIT
klapac (17.03.2004)
John Doe: Skvela recenze!!! Bavil jsem se u ni tak jako u filmu. Presne vystihuje film!
klapac (13.01.2004)
Adrian: hernajz, detailista
klapac (13.01.2004)
Adrian: DEZ: detailsta!!!
klapac (13.01.2004)
dez: ´Dokonca aj tomu Cruisovi sa da verit jeho prejav.´uverit, az na to, ze v povodnej jap. legende o poslednom samurajovi asi nikdy ziadny american nevystupoval.
klapac (13.01.2004)
Adrian: to Lila: ja som toto porovnanie nerobil kvoli tomu, ze to robi "kritika celeho sveta", ale preto, ze som to tak citil a dovod ti uz veli dobre opisal aj DEZ - su to svojske remaky B-ckovych filmov, skus sa na to pozriet nie s pozicie "idem proti prudu" alebo "nejdem proti prudu", ale jednoducho z toho hladiska, ze ak toto porovnanie robia viaceri, bez toho aby sa vzajomne kopirovali, tak asi sa ten nejaky subjektivny dovod najde...Jo, ked uz sme pri Poslednom samurajovi, tak na moje prekvapenie to bole lepsie ako som cakal. Film vas z neoslni originalnou fabulou (su tam snad vestky mozne klise epickych, dobrodruznych hollywoodoo filmov), ale aj napriek tomu si ten film uzijete. Je to kvalitne preveden filmarkse remeslo. Dokonca aj tomu Cruisovi sa da verit jeho prejav.
klapac (13.01.2004)
Lila: to Peter: veď práve "kritika na celom svete".. napriek tomu si myslím, že to nie je vhodné. Otázka: keby nevznikol KillBill tak to budete porovnávať s čím? Opäť s tým, s čím začne "celý svet"? Niekdy je dobré pozrieť sa na film aj z iného uhlu než "celý svet". Ale to je iba môj názor..
klapac (12.01.2004)
dez: peter - kritika celeho sveta - to je silny argument.
klapac (12.01.2004)
dez: lila - ako som tu uz kedysi spominal, aj kill bill aj zatoichi su svojske REMAKy b-ckovych filmov, preto to porovnanie je viac, nez vhodne. postava masera nema historicke pozadie cisto preto, ze je v japonsku dostatocne znama (26 ´kultovych´ filmov o zatoichim). je to ako keby mal mat james bond v dalsej bondovke nejake historicke pozadie. v tomto kitano dodrzal fabulu starych zatoichich. nie je doelzite, preco siel po zlych. proste je to tak v klazdom zatoichim, ako james bond ide po tych zlych.
klapac (12.01.2004)
Peter: to Lila: prirovnavanie ku Kill Billovi nie je vobec odveci. Kritika na celom svete sa k tymto dvom filmom odvolava naraz. Samuraj nie je tak krvavy ako Kill Bill? No neviem, neviem...
klapac (12.01.2004)
Lila: Naozaj nechapem, prečo to porovnávať s KillBillom. Veď to je nebe a dudy... naozaj mi to nepripadá šťastné porovnávať to. Samuraj nie je tak krvavy a jeho "krvaky" sú akési prijateľnejšie.. navyše, všimli ste si, že vo filme mala takmer každá dôležitejšia postava pohľad do histórie, len Samuraj nie? Nevieme, prečo išiel po tých (zlých) ľuďoch.. kvôli sestrám? Príbeh je naozaj zvláštny, keď som si k filmu sadala, nemala som poňatia o čo ide a dlho som to ani netušila, ako keby sa príbeh na plátne práve rozprával a vyvíjal. To sa mi páčilo. A samozrejme aj tie vtipné situácie, ktoré osviežili dej.. namaľované oči, bláznivý sused atď..
klapac (09.01.2004)
dez: marcel, vacsina kitanovych filmov v US a Europe mala priemieru. dokonca od uspechu hana bi su jeho filmy mimo japonsko velmi ocakavane. neviem preco kitano povedal nieco take, pride mi to cudne. ak vam pripada zatoichi zamotany, co potom ostatne kitanove filmy, ktore su menej priamociare?
klapac (09.01.2004)
dez: vlasto - pouzite hudby lepsie/horsie. skor by som povedal ine. tarantino vyuziva minimum povodnej hudby a skor vsadza na rozne pesnicky (zname, menej zname a az raritne) kill bill v tomto trocha sklamal, neporadilo sa mu mizku zlepit s obrazok tak vhodne, ako v predchadzajucich filmoch. kitano pouziva (ak sa nemylim) vyhradne hudbu povodnu, a ak neratam jeho uplne prve filmy, tak doteraz si vystacil s muzikou Jo Hisaishi-ho. Zatoichi je po prvy raz, co sa ho dobrovolne vzdal, pretoze potreboval rezkejsiu hudbu, ktoru Hisaishi nebol schopny spravit. Prijemna, pomala (ale rytmicka) hudba plus caste ticho su pre kitana typicke a v jeho fillmoch dolezite prvky presne doprevadzajuce vizualnu stranku. v zatoichim pribudli dynamickejsie akcne sceny, to si vyzadovalo dynamickejsiu hudbu. Ulety s kopanim na poli su pre kitana dolezite, nielen ze plna funkciu gagu, rovnako plnia funkciu narusenia az pridlheho kludu (podobnu funkciu ma aj na prvy pohlad nesikovny strih niektorych scen, ci okamzity prechod z kludu do brutalnej akcnej sceny a jej rychly okamzity utlm) co sa tyka tanceka na zaver, opat, nemusi ist o zbytocnost, moze napr. symbolizovat ´rozpravkovost´vsetkych samurajskych filmov - mile deti, videli ste rozpravku, pacila sa vam? pri porovnani kitanov remake a tarantinov remake mi pride kitano lepsi. zachoval vsetko potrebne z originalu a pritom dodal vhodne svoj styl. tarantinovi sa toto lepsie podarilo v jeho autorskych filmoch. mozno by bolo zaujimave, keby natocil tarantino jamesa bonda, to by slo lepsie so zatoichim porovnat.
klapac (08.01.2004)
vlasto: Ked sa uz porovnava Kill Bill so Samurajom..na pouzitie hudby by som chcel poukazat. V tomto sa mi zda Tarantino "lepsi". Scena ked prichadza "sestricka" po chodbe a piska si popevok je genialna. Aj s tym ako ju snima kamera. Inak podobne atmosfericku scenu Tarantino spravil aj v Jackie Brown. Na druhej strane v Samurajovi sa mi ten ulet s kopanim a obrabanim dreva do rytmu zdal off topic - akoby divaka od filmu vzdaloval a nie mu napomahal sa do filmu ponorit. Presne tak isto posobil aj zaverecny tancek, takmer step v japonskych drevakoch. A presne taketo iste vnimanie rytmu slepcom bolo pouzite v Tanecnici v tme. Takze sa ani originalita napadu neda ocenit, v pripade Samuraja. Jedine ze by to bolo tak, ako pise Vlado :) A tym padom by pouzitie hudby v tychto dvoch filmoch bolo neporovnatelne..
klapac (06.01.2004)
bob: myslim, ze na tuto dobu je film skutocne skvelim. divaka fakt potesi, snimka sa odklana od americkej jednoduchosti a divakovi poskytne len pozitok. ved o co vlastne ma ist, je to film seriozny a zaroven so stipkou humoru, s trocha kulturnym podtonom a milovnici bojovych umeni si na svoje urcite prijdu.asi tolko:)
klapac (06.01.2004)
vlado: myslím, že život mimo BA (Dokonca aj na poli) poznám dosť dobre, a práve preto s tebou nesúhlasim. Vôbec som nehovoril o tom, že niekto pracuje na poli. Hovoril som práve o tom vtipe a rytme kde tí ľudia s vysokým zmysolom pre rytmus udierali cepmi tak nesynchrónne až to bolo synchrónné. Práve v nápade urobiť to takto a dať to tam považujem za kultúrny kód - a určite nie americký....
klapac (05.01.2004)
dez: pepe - ziadna hollywoodksa saskarna. taketo srandicky pouziva kitano viacmenej vo vsetkych svojich filmoch (kitano zacinal v komickej dvojke typu skrucany-noga). nehovoriac o tom, ze japonci sa takymyto srandami zabavaju dlhsie, nez hollywood existuje.
klapac (05.01.2004)
pepe: to Vlado: nerozumiem, na poli sa pracuje aj u nas na Slovensku (skus vist z Ba :), tradicnu japonsku hudbu najdes aj vo filmoch s Jackie Chanom a ver tomu, ze ani Japoncici si pri praci na poli neposkakuju do rytmu :)bolo to pekne, zaujalo ma to, ale bolo to len pre pobavenie divaka - s dejom filmu to nemalo nic spolocne, opakujem, ziadny kulturny kod, len holywoodska saskarna
|