Byť ženou nie je jednoduché. Obzvlášť vtedy, keď sa k nej zamestnávateľ otočí chrbtom, milovaný manžel si nájde mladšiu spriaznenú dušu a dcéra v tínedžerskom veku jej to nijako neuľahčuje. Avšak prímes nových ingrediencií do života môže vylepšiť aj tie najhoršie dni.
Recept na život je inšpirujúci príbeh ženy, ktorá sa snaží dať svojmu životu nový zmysel, nájsť v ňom nové sny a túžby. Pridáva do neho prísady podľa vlastnej chuti, prepadne kulinárskej vášni a učí sa, ako si prostredníctvom nej môže upraviť aj vlastnú existenciu... keďže život nejde presne podľa receptu.
Hlavnú rolu Anny dostala poľská herečka Magdalena Kumoreková. Stvárňuje ambicióznu ženu, ktorá sa po výpovedi v práci prepadne kulinárskej vášni a uplatní sa v novej firme. To so sebou prináša nielen profesijný rast, ale aj nové vzťahové zápletky. Jednotlivé časti majú po 44 minút, režisérom bol Michal Rogalski.
V Poľsku bola najsledovanejšia prvá séria na jar 2011, ktorú podľa webu Wirtualmedia.pl v univerzálnej cieľovke 4+ sledovalo 3,17 milióna divákov. Trhový podiel prvých 13 častí dosahoval v priemere 22,57 percenta, v komerčnej cieľovke 16 – 49 bol dokonca vyšší (25,77 %).
Počet divákov medzi jednotlivými sériami potom stanici TVN, ktorá v Poľsku súperí s komerčným Polsatom o pozíciu trhového lídra, klesal. Poslednú sériu vlani na jeseň pozeralo 2,27 milióna divákov, share bol oproti začiatkom nižší – 14,72 percenta v univerzálnej cieľovke a 19,27 percenta v užšej 16 – 49.
Pre TVN však bola aj posledná séria značne zisková, podľa Wirtualmedia.pl priniesla komerčnej televízii reklamné tržby na úrovni 32,8 miliónov zlotých, čo bolo dokonca viac ako v prípade štvrtej série.