TV-archív

televízny archív
  • Hľadať:
  • Seriály
  • Filmy
  • Žánre
  • TV program
Prihlásiť sa



Predčítač

Kate Winslet (Hanna Schmitz)
Kate Winslet (Hanna Schmitz)
Ralph Fiennes (Michael Berg)
Kate Winslet (Hanna Schmitz), David Kross (Young Michael Berg)
Kate Winslet (Hanna Schmitz), David Kross (Young Michael Berg)
Kate Winslet (Hanna Schmitz), David Kross (Young Michael Berg)
upraviť
Predčítač

hlasov: 8
Predčítač
78%

Žáner: Dráma, Romantický

Vyrobené v roku: 2008


Keď príde študentovi Michaelovi v povojnovom Berlíne zle na ceste domov, pomôže mu neznáma tridsiatnička Hanna. Keď sa mladík uzdraví, nájde ju, aby jej poďakoval. Niečo sa medzi však udeje a vzplanie medzi nimi vášnivý, ale utajený vzťah. Michael svojej milenke často číta z kníh, pretože ona si to praje. I napriek intenzite ich vzájomných citov však žena jedného dňa záhadne zmizne. O osem rokov neskôr, Michael ako študent práva sleduje procesy s vojnovými zločincami a stretáva sa so svojou láskou opäť, ale pri iných okolnostiach - vidí ju na lavici obžalovaných. Keď sa dozvie o jej minulosti, odhalí jej tajomstvo, ktoré mu úplne zmení život. Kam až zájdete, aby ste uchránili tajomstvo? Romantická dráma, nakrútená podľa rovnomenného bestselleru Bernharda Schlinka.


Réžia: Stephen Daldry


Scénar: David Hare


Produkcia: Sydney Pollack, Anthony Minghella, Henning Molfenter, Christoph Fisser, Charlie Woebcken, Donna Gigliotti, Redmond Morris, Marianna Rowińska, Sabine Schenk


Hrajú: Kate Winslet, David Kross, Ralph Fiennes, Susanne Lothar, Karoline Herfurth, Max Mauff, Hannah Herzsprung, Lena Olin, Bruno Ganz, Alexandra Maria Lara, Jeanette Hain, Jonas Jägermeyr, Rainer Sellien, Linda Bassett, Florian Bartholomäi, Volker Bruch, Sylvester Groth, Burghart Klaußner, Matthias Habich, Fabian Busch, Vanessa Berthold, Jürgen Tarrach, Kirsten Block, Martin Brambach, Michael Schenk, Carmen-Maja Antoni, Fritz Roth, Ludwig Blochberger, Margarita Broich, Alissa Wilms, Beata Lehmann, Merelina Kendall, Friederike Becht, Alexander Kasprik, Marie-Anne Fliegel, Hildegard Schroedter, Moritz Grove, Bettina Scheuritzel, Vijessna Ferkic, Barbara Philipp, Anne-Kathrin Gummich, Hendrik Arnst, Daniele Rizzo, Hans Hohlbein, Torsten Michaelis, Frieder Venus, Nadja Engel, Heike Hanold-Lynch, Jacqueline Macaulay, Joachim Tomaschewsky, Marie Gruber, Stephan Ziller, Lena Lessing, Petra Hartung, Robin Gooch

Späť na zoznam seriálov

Späť na TV program

Archív
strážiť archív


































Pridať archív


  • KdeJe.info
    Hľadanie osôb a firiem na Slovensku.




 




klapac (10.03.2012)
beata: je to nadherný film fakt krasny vztah medzi tými dvoma deneraciami je taký silny fu. tažko by sa stým človek vysporiadal v realnom živote

klapac (25.10.2011)
Marian: podla mna ma tento film ovela hlbšiu myšlienku ako gyc pre mna najlepšie dielo ktore som kedy videl

klapac (15.10.2011)
simona: pre n niekoho gyc, pre niekoho podnet k zamysleniu ...mozno to bolo ,,lacne" scenami,ale neskutocne bohate obsahovo a ten, kto necital knihu tak iba sucho skonstatuje, ze dalsi trapas..podla mna dost vern e zobrazeneto, pred cim si vacsina nas zakryva oci a nenarazmm len na problematku vojny

klapac (15.03.2010)
Betka: tomuto nerozumiem.ze 7/10? a tie dovody? pre mna 10/10.neskutocny film.

klapac (11.02.2010)
vera: Ak je Predcitac gycovy, tak ja asi milujem gycove filmy..!

klapac (12.08.2009)
lu: Krasny film,skvele herecke vykony.Silny pribeh(trochu ho kazi anglictina,ktora atmosfere neprida)-a ked niekomu chybaju otazky,ktore podla mna nastoluje,tak je to chyba recipienta a nie filmu.A-zivot byva tiez obcas velmi gycovy a neriadi sa nazormi recenzentov,casto predpojatymi a predovsetkym vzdy individualnymi...

klapac (22.07.2009)
dez./: Predcitac mozno nie je zlym filmom. Ale nie je filmom dobrym. A je filmom gycovym. Tema filmu je tazka a komplikovana: schopnost naroda vyrovnat sa so svojou moralne zlou minulostou. Film na to ide dobre, z naroda si berie len 2 osoby a na ich zivote zobrazuje tuto temu. Cim viac osob, tym komplikovanejsie by to bolo. Nie nemozne, len tazke. M.Jancso dokazal natocit posobivy anti vojnovy film bez jedineho hlavneho hrdinu .Problem je, ze si filmari zvolili pomale tempo rozpravania. Takym sposobom pracuju majstri, geniovia. Tarkovskeho Zrkadlo, Angelopoulosov Odyseus – to su genialne filmy o narodnej identite, o vyrovnani sa s historyckym zlom. Precitac je nudny, gycovy, klisovy. Chce posobit umelecky kvalitne, ale nema na to.Nuti nas do sucitu s hlavnou hrdinkou, ukazuje, ze je to vlastne len nevedoma robotnicka, nie uplne schopna rozlisit zlo od dobra. Ze je obetou spiknutia ostatnych dozorkin. Ze je to vecna osudova laska kedysi mladeho a nezreleho, dnes dospeleho a zreleho cloveka. Nuti nas do jednoznacnych otazok na ktore vacsinou su jednoznacne odpovede. Dobry film nema nutit, ma ponukat. Ma ponukat rozne uhly vykladu. Predcitac je priamociary a sucitlivy – ako otazky tak emocie kladie jednoznacne. Preto je to gyc.

klapac (17.07.2009)
kikuka: TINOSLAV:na jeden pohlad film moze dat viac info, ako kniha.. ide o to, ako s nim vedia ti, ktori ho tvoria zaobchadzat..a nemyslim, ze v pripade predcitaca to bola specifickost media, skor chyba v scenari / dramaturgii..ako pise Lucio: je nedotiahnuty..

klapac (13.07.2009)
tinoslav: Kikuka: Myslím, že čo sa týka možnosti sprostredkovania informácií je na tom film oproti knihe veľmi zle. Film je podstatne viac citové médium, čo neznamená, že nemôže byť intelektuálny, ale nikdy v ňom nebudú môcť byť presne vyjadrená tak komplikované myšlienky ako napr. vo filozofických spisoch (ako by asi vyzeral sfilmovaný Hegel?) alebo informačne tak bohatý ako nejaká suchopárna príručka (ako by film natočil katalóg výstavy s popisom každého predmetu?).Všetko to súvisí s rýchlosťou. Kniha má svoju vlastnú rýchlosť určenú rýchlosťou čitateľa, pri filme je to pevne stanovených 30 políčok za sekundu.Špecifikum média sa podľa mňa podpísala aj na tom, že Predčítač ako film mal vopred v ruke čierneho petra.

klapac (13.07.2009)
lucio: nemyslim, ze film je protizidovsky, skor nedotiahnuty, plus nieco take je pri americkom filme ocenenom oscarom myslim ze aj hodne nerealne.

klapac (12.07.2009)
Linda: Na to aka to bola tazka tema, ma film prekvapivo nenudil. Ziadne zbytocne pretahavanie(?). Viac dialogov, ako akcie pri historickych filmoch nebyva zvycajne, ale uplne to stacilo. Bravurne herectvo Kate (ako na Oskara), Ralph tam hral minimalne. Na to, ze Zidia natacili tento film to bolo celkom objektivne. Celkovy dojem vynikajuci 9/10

klapac (12.07.2009)
Asshoel: Bla, bla, bla, niekedy mi tu diskusia/recenzia pripada ako filozofovacia onania filmovych kvazi kritiko-analytikov.Film je celkom dobry , pre mna 8/10, na pozretie ho odporucim (skoro) kazdemu koho neuraza trochu "tazsi" zaner a ma chut trochu pri a tiez po filme premyslat.Onanistov nebudem menovat, niekedy s nimi totiz suhlasim :)

klapac (12.07.2009)
suge: kikuka, prosím, dojmy nie sú vhodným materiálom na mýlenie s pojmami, toľko k mojej vtipnosti s vlastným názorom, veď ty mi ten vlastný názor vzápätí vytýkaš. Pozri, ak označujem Predčítača za židovskú propagandu, je to z jednej strany bezpochyby zužujúce, ale ja neviem inak, ak pokladám niečo za znevažujúce inteligenciu diváka, nebudem tomu donekonečna hľadať poľahčujúce okolnosti a snažiť sa otupiť ostrie výsmechu. Môj názor je extrémny, no vyplýva z môjho zázemia a vzdelania, aj keď zmene sa nevyhýbam. Predčítača sa mi zatiaľ podarilo vzhliadnuť už trikrát, no stále ma nepresvedčil.

klapac (12.07.2009)
suge: riki, s urážaním sa je to tak trochu ako s dôverou, tú ilúziu si musí človek vytvoriť sám, od ostatných závisí len málo. Inak by ma zaujímalo ktorí sú to tí niektorí ľudia? Lebo aj ja som len niektorý človek a to, že mám názor odlišný od priemeru by mohlo v demokratickej spoločnosti znervózňovať oveľa užší výber z davu ako teraz. Podľa mňa ten film nie je v poriadku. To, že je vo všeobecnosti priemerný ma nezaráža, no z politického hľadiska je pochybný a vzbudzuje vo mne obavy z toho, kam až propaganda dokáže zájsť. Ak sa to meria peniazmi, tak kamkoľvek.

klapac (12.07.2009)
kikuka: TINOSLAV: nemyslim, ze v tomto pripade vyplyva neschopnost transformovat idey z odlisnosti media..najma, ked film ma oproti pisanemu slovu vyhodu - schopnost sprostredkovat naraz viac informacii, poskytnut viac vnemov.. SUGE: uhm, asi fakt neviem odhadnut ludi..mala som ta za vtipneho glosatora vlastneho nazoru na film.. oznacenie Predcitaca za prozidovsku propagandu je ale dost zuzujuce.. navyse, nemyslim si, ze by malo byt vnimane ako chyba, ked sa pripominaju hlupe a zle napady, ktore sa udiali aj vdaka tomu, ze mnohi len ticho prihliadali..to, ze sa filmu nedari s temami vyporiadat tak, ako si sam vytycuje je dalsia vec..

klapac (12.07.2009)
riki: suge: podla mna by sa niektori ludia mohli kludne aj urazit na tvoju vetu, ze to je len zidovska propaganda.. volit taketo slova mi pride trochu mimo.

klapac (11.07.2009)
tinoslav: Suge: určite to nie je prožidovská propaganda. Práve tá scéna s dcérou je výsmech, ale všetkým tým, čo sa tvária, že dokážu to utrpenia pochopiť a racionalizovať cez umenie. A vasltne aj tomu divákovi samotného filmu , ktorý niečo podobné ako katarziu pred niekoľkými minútami prežíval.Kikuka: To, že film potiahol celý svoj obsah z predlohy je normálne. Bolo by skôr čudné, keby to tak nebolo. S tým, že nedosahuje jej komplexnosť sa dá len súhlasiť, predsa len, film je iné médium, cez ktoré sa niektoré druhy myšlienok a informácií prakticky nedajú reprodukovať.

klapac (11.07.2009)
suge: Pre mňa nič len prožidovská propaganda. Záverečné scény, kde R.F. vracia dcére poškodenej peniaze - výsmech! Je to oblbovák a tiež do plaču, teda konkrétne mne to nemusí nikto nakresliť. A herecké výkony? Posun od Titanicu, ale nič, čo by striktne vyžadovalo akúkoľvek nomináciu. Od takého filmu sa predsa vyžaduje istá úroveň, takže nie je o čom, zbytočné zvelebovanie.

klapac (11.07.2009)
Alison: Je to slušne natocena "ilustracia" vynikajucej knihy. Kino odporucam, pre tych, ktori neradi citaju a pre tych, co su zvedavi, ako to je natocene. Suhlas s Tinoslavom. Je to vsetko dost jednoduche a minimalisticke, bez odbociek, lebo tema sama je silna. Herci to zvladli velmi dobre, osobne by som asi Oskara dalaautorovi knihy a tomu mladencovi...7/10 sedi. cakala som trosku viac.

klapac (11.07.2009)
kikuka: nahodku, SUGE sa vzjadril jasne strucne a zrozumitelne ;) .. TINOSLAV: myslim, ze ten film chcel byt "prechcanejsi", a ze tie motivy jednoducho potiahol z predlohy, ae filmarsky s nimi nejako dalej nepracoval..
ChatBot
nápad..

© TV-archiv | TOPlist TOPlist

Hľadanie osôb na Slovensku | Rodokmeň | Create your family tree for free | GDPR