TV-archív

televízny archív
  • Hľadať:
  • Seriály
  • Filmy
  • Žánre
  • TV program
Prihlásiť sa



Pád Tretej ríše

Pád Tretej ríše
Bruno Ganz (Adolf Hitler)
Bruno Ganz (Adolf Hitler), Alina Sokar (Die Goebbels Kinder), Laura Borlein, Amelie Menges (Die Goebbels Kinder), Julia Bauer (Die Goebbels Kinder), Gregory Borlein (Die Goebbels Kinder), Charlotte Stoiber (Die Goebbels Kinder)
Ulrich Matthes (Joseph Goebbels)
Bruno Ganz (Adolf Hitler)
Bruno Ganz (Adolf Hitler), Juliane Köhler (Eva Braun)
upraviť
Pád Tretej ríše

hlasov: 12
Pád Tretej ríše
79%
Pustiť video

Žáner: Dráma, Historický, Vojnový, Životopisný

Vyrobené v roku: 2004


Historický film o tom, ako prebiehali posledné dni Tretej ríše v Hitlerovom berlínskom bunkri.
20. júna 1944 bol spáchaný vo Vodcovom hlavnom stane atentát na Hitlera (Bruno Ganz). Túto udalosť zažila z bezprostrednej blízkosti aj jeho sekretárka, 'Traudl' Jungová (Alexandra Maria Laraová). Po prvý raz sa tak otriasla pôda pod nohami kedysi všemocného 'Vodcu'.O deväť mesiacov neskôr sa Hitler presunul do svojho priestranného bunkra na území Nového ríšskeho kancelárstva v Berlíne. Červená armáda v tom čase pristúpila k jeho obkľúčeniu. Himmler, Goering a stranícke špičky sa presunuli do bezpečnejších častí Nemecka, kým Hitler nechcel v žiadnom prípade opustiť svoje hlavné mesto. 29.4. Červená armáda obkľúčila vládnu štvrť a odrezala ju od ostatného územia Berlína, v ktorého uliciach sa bojovalo o každý dom. Počas tejto noci Hitler diktoval sekretárke Traudl Jungovej svoju poslednú vôľu a oženil sa s Evou Braunovou (Juliane Kohlerová). Svadobnými svedkami sa stali Goebbels a Borman. 30.4. zahájila ruská armáda boj o Ríšsky snem a Hitler spáchal samovraždu. Spoločne s Evou Braunovou sa otrávili a ich mŕtvoly boli spálené na záhrade ríšskeho kancelárstva. O deň neskôr otrávila Magda Goebbelsová svojich šesť detí. Potom vyšli Magda a Joseph Goebbelsovci do záhrady a zastrelili sa. Napriek tomu, že generál Weindling vydal rozkaz ku kapitulácii, v uliciach sa bojuje ďalej.


Réžia: Oliver Hirschbiegel


Scénar: Bernd Eichinger


Produkcia: Bernd Eichinger


Kamera: Rainer Klausmann


Hudba: Stephan Zacharias


Hrajú: Bruno Ganz, Alexandra Maria Lara, Corinna Harfouch, Ulrich Matthes, Juliane Köhler, Heino Ferch, Christian Berkel, Matthias Habich, Thomas Kretschmann, Michael Mendl, André Hennicke, Ulrich Noethen, Birgit Minichmayr, Rolf Kanies, Justus von Dohnányi, Dieter Mann, Christian Redl, Götz Otto, Thomas Limpinsel, Thomas Thieme, Alexander Held, Donevan Gunia, Bettina Redlich, Heinrich Schmieder, Anna Thalbach, Dietrich Hollinderbäumer, Ulrike Krumbiegel, Karl Kranzkowski, Thorsten Krohn, Jürgen Tonkel, Devid Striesow, Fabian Busch, Christian Hoening, Alexandr Slastin, Alina Sokar, Amelie Menges, Charlotte Stoiber, Gregory Borlein, Julia Bauer, Laura Borlein, Andrej Blagoslovenskij, Jelizaveta Bojarskaja, Dirk Borchardt, Michael Brandner, Martin Butzke, Dmitrij Bykovskij-Romašov, Vsevolod Curilo, Mathias Gnädinger, Bohdan Graczyk, Norbert Heckner, Enno Hesse, Julia Jentsch, Michael Kind, Elisabeth von Koch, Tara Marie Linke, Michael Lippold, Stefan Mehren, Silke Nikowski, Katerina Poladjan, Oleg Popov, Silke Popp, Vasilij Reutov, Sergej Rubljov, Tanja Schleiff, Christian Schmidt, August Schmölzer, Jurij Schrader, Marija Semjonova, Igor Sergejev, Valerij Solomachin, Hans H. Steinberg, Klaus-Jürgen Steinmann, Oliver Stritzel, Veit Stübner, Alexandr Sťopin, Michail Trjasorukov, Klaus B. Wolf, Taťjana Žuravljova, Traudl Junge, Henning Peker, Helga Filippova, Roman Ušakov, Jelena Saveljeva, Ilja Mozgovoj

Späť na zoznam seriálov

Späť na TV program

Archív
strážiť archív


































Pridať archív


  • KdeJe.info
    Hľadanie osôb a firiem na Slovensku.




 




klapac (22.05.2012)
Phoenix: Dobrý film.

klapac (03.06.2007)
asdas: film bol nahluply nic viac ktomu nemozem povedat efekty tipu bomba spadne v priebehu filmu trikrat na to iste miesto alebo ked rezali tie ruky bolo vidno ze su to umele samotne prevedenie herci slabota a ni nehodnotim

klapac (29.06.2005)
Perun: Tak som to včera konečne videl. Nové Mesto n.V. je predsa len provincia...K filmu- je to kvalitný film. Mám prá výhrad, napr. Hitlerov (hercov) hlas, alebo povinný dodatok "6 milionov židov" (akoby zvyšných 44 milionov tvorilo nejakú šedú plastelínovú zmiešaninu a za zmienku stoja iba tzv.vyvolení - ale vieme, kto ovláda filmový priemysel, vrátane distribúcie, recenzií, festivalov atd., tak tento nepochopitelne nacionalistický úlet chápme ako komerčno-politicko korektný taktický ťah.)k recenzii - čo je +, tak recenzent dal film do širšieho filozofického kontextu. Čo je -, tak ho dal imho do nesprávneho filozofického kontextu (recenzent je zrejme anglosaxofilný liberál atd., ale aj to chápem - každý sme nejaký. Prsote nemôže byť každý objektívny a je otázne, či okrem Buddhu atd.môže vôbec niekto byť. Chýba mi tam očividná paralela Hitlera napr. s Bushom - fanúškom amerického futbalu, sympatickým otcom rodiny, rodinných hodnôt, kresťanom, abstinentom, majiteľom psíka atd. Pritom s čisto zištných dôvod za pomoci priehľadných lží ma na svedomí vyše 100.000 mrtvych civilistov v Iraku. To p.Gyarfáš nespoenul, stále ustrnul kdesi v štádiu spred r.1989 , kde bol zlý ten čaušesku a Reagan ten dobrý . Práve to je nebezpečné - zlo má veľa tvárí. Ak je niekto "demokrat" a "bojovník za slobou jednotlivca" tak kludne to môže byť druhý Hitler. To je ďalšia naivita recenzenta, že hranica medzi dobrom a zlom nie je medzi kolektivizmom (a poslušnosťou vodcovi ) a individualizmom, ako sa domnieva. Individualizmus môže byť dokonca ešte horší ako fašizmus či komunizmus. Napr. Adam a Eva boli vlastne zvedený byť "individualitami" a "nepočúvať autoritu". Preto vnímam recenziu ako naozaj iba detinský prvopokus o nejakú hlbšiu analýzu s veľmi ľahko napadnuteľnými premisami aj logickými závermi. Ale bol to pokus, to oceňujem. Nbeolo to len také prázdne táranie s hojným efektným použitím cudzieho výraziva, ako niektoré iné recenzie.

klapac (18.05.2005)
thomasd: Ad GEBULA: myslim, ze jednym s posolstiev tohto filmu by malo byt, ze Hitler -- tak isto ako Hussein a dalsi -- nie su monstra s ludskou tvarou, ale su to ludia. A o to je to hrozivejsie.

klapac (27.04.2005)
:): milujem cinu. dostal som tam DVD za 20 korun tohto filmu a v perfektnej kvalite...nuz idem si to domov pozriet:)

klapac (11.04.2005)
mayo: prave som sa vratil z kina..poviem vam, este stale sa spamatavam z toho, co som videl.. film bol vynikajuco spracovany,atmosfera bola naozaj velmi doveryhodna, vykony hercov brilantne. hoci bol hitler sialenec a stale to vo mne doznieva, poviem vam, ze som z kina odisiel akysi odlahceny..o vlastne problemy..tie sa mi oproti tomu, co tam ti ludia museli prezivat, zdaju uplne bezpredmetne.. rozhodne je to film, ktory obohati moju filmoteku..

klapac (07.04.2005)
elf: velmi sugestivny a depresivny film...Bruno zahral vodcu absolutne vierohodne ..je mi naozaj tazko sudit sfanatizovanych ludi pretoze sklony k stadovemu chovaniu ma kazdy z nas staci dat ludom len dobry dovod.

klapac (06.04.2005)
ROBIN: Gebula: Na mna ta tvoja prva veta proste posobila dost lahkovazne. Ale ako si sa teraz ozval, tak sa ospravedlnujem - posunul si to do tej spravnej roviny.Pri takychto filmoch je napisat napr. "Bolo to super" chodenie po tenkom lade, lebo ak je tema citliva tak potrebuje aj citlivy pristup k debatovaniu o nej. Tot vsio.

klapac (06.04.2005)
gebula: To Robin: Ano, myslim, ze filmy su o tom aku vedia navodit atmosferu, nepisal som predsa o tom ze sa mi pacili vybuchujuce bomby ale o tom ako tvorcovia filmu vedeli vytvorit autenticke prostredie.... keby som napisal ze sa mi pacila atmosfera nejakeho hororu, tiez by som to nechcel zazit na vlastnej kozi... ale to uz je hranie so slovickami, nechcem to tu rozvadzat, len by si si mohla lepsie precitat text ako hned posielat komentare :)

klapac (06.04.2005)
ROBIN: Tazko sa o tom pise ... este ironickejsie to znie: film je skvely asi tak ako bola realita otrasna. Mal by ho vidiet kazdy ...Gebula: Pacila sa ti atmosfera ? Pekne vybuchovali bomby ? Hm .... trochu zo sudku cierneho humoru ? No neviem .....Marion: Suhlasim s tebou. Ja som si recenziu precitala az teraz po pozreti filmu. Text pana Gyárfáša je naozaj velmi vhodny a vystizny. A uprimne naliehavy.Mna film este viac utvrdil v tom, ze "ludia", ktori boli vtedy pri moci a ktori vydavali rozkazy boli kompletni sialenci. Nad tym, co sa dialo pocas tych poslednych dni vojny v Hitlerovom bunkri mozog zastaval. Ciste psycho - matka povrazdi svojich 6 deti, "hra" kto dalsi si vpali gulku do hlavy, a neustale dristy o tom, ze nech si Nemci teraz skapu, ked nedokazu vyhrat. Mat chut masovo vrazdit nie je normalne. Verim, ze taky jedinci sa vyskytnu; to ani ovplyvnit nemozme. Je ale desivo smutne (prekvapujuce), kolko ludi dokaze takychto psychopatov nasledovat, podporovat, prisahat mu vernost a byt ochotnych plnit jeho rozkazy, ktore sa MAXIMALNE vymykaju normalu a ludskosti. A preto si toho musime byt vedomi, lebo my sme ti, ktori to dopustia .... alebo nedopustia.

klapac (05.04.2005)
Gebula: Velmi sa mi pacila celkova atmosfera filmu, tie tlmene vybuchy pocas celeho filmu a blikajuce ziarovky v chodbach bunkra vo mne vyvolavali mrazive pocity.. Recenzia je celkom good, velmi vystizne je prirovnanie ku Cauceskovi a Husajnovi, to tiez boli (su) monstra z ludskou tvarou... takyto film z vojny mi tu chybal

klapac (05.04.2005)
Marion: to Panic: tak teraz si riadne vedla. tato recenzia mi dala ovela viac ako nejake "strucne posudenie diela + vlastny nazor na film"; prave na tento film je pre mna ovela podnetnejsie precitat si taku recenziu, ako je tato, z ktorej sa mozno dozviem menej o tom, ako je ten film natoceny, ale dozviem sa o pocitoch a myslienkach, ktore dokaze vyvolat, co je v tomto pripade rozhodne dolezitejsie. (cim nechcem nijako znizovat kvalitu stalych recenzentov na kineme, boze chran!!! kinema ponuka urcite najkvalitnejsie recenzie v celom slovenskom medialnom (nie len internetovom) priestore. tento clanok bol len trochu iny ako sme tu zvyknuti, cim bol osviezujuci. a bolo by velmi fajn si raz za cas precitat text, ako je tento. dufam ze sa pan gyarfas nezastavi pri tejto jednej recenzii a aspon obcas tu budeme moct nejaky clanok od neho citat. je to rozhodne velmi prijemne)

klapac (04.04.2005)
panic: Konecne prisla aj recenzia. Film som uz videl zopar dni dozadu. Dufal som ale ze cim viac budete mat casu objektivne zhodnotit film, tym stupne aj vysledna kvalita clanku. Avsak, mylil som sa. "ma vela myslienok, nad ktorymi som sa musel pozastavit" To mozno, ale ulohou tejto "recenzie" ma byt strucne posudenie diela + vlastny nazor na film. Inak ako lahke doplnujuce ucivo by som tento clanok doporucil na zakladne skoly. Co sa tyka hereckych kvalit Bruna Ganza nie je o com pochybovat a ten skreklavy hlas mi tam perfektne sedel.

klapac (04.04.2005)
Kiko: Suhlasim, velmi dobra recencia, zaujimavo napisana, ma vela myslienok, nad ktorymi som sa musel trocha pozastavit. Ale predsa len by to mohlo byt trocha viac o tom filme. Ale priblizny obraz mam, ucel bol splneny a to je hlavne.

klapac (04.04.2005)
jáson nunknut: celkom good, až na to, že mi jednoducho vadil ten škreklavý "hitlerov hlas". Proti hercovi nemám nič, ale to zafarbenie hlasu...

klapac (04.04.2005)
jacek: p Gyargas: vitajte na tychto strankach. som rad.

klapac (04.04.2005)
Bebe: F. Gyarfas na Kineme? Super! Moj oblubeny autor z Inzinu na mojej terajsej oblubenej filmovej stranke... Velmi dobra recenzia!

klapac (04.04.2005)
krajco: *hitler* nie *hotler

klapac (04.04.2005)
krajco: frantisk? kto si? prvy krat vidim toto meno pod nazvom filmu ako recenzent.. recenzia je dobra ale skoro nic o filme.. skor o tom aky bol hotler, a to myslim ze vsetci vieme.. ale aj tak dobre
ChatBot
nápad..

© TV-archiv | TOPlist TOPlist

Hľadanie osôb na Slovensku | Rodokmeň | Create your family tree for free | GDPR