klapac (18.12.2010)

Martin: urcite vysoko nadpriemerny film, velmi podarena krimi drama, Z Bena Afflecka sa stava zrucny reziser, klobuk dole.. pre mna 8/10 myslim ze Afffleck sa trochu inspiroval filmom Heat ale nemam mu to za zle, uci sa od tych najlepsich. A Heat patri medzi to najlepsie v tomto zanri.. a verim ze reziser Affleck nas este prekvapi kvalitnymi filmami medzi ktore Town uricte patri.. :)
klapac (16.12.2010)

ewabewa: ...aj ja som včera videla tento..hmmm...film.. No hodnotenie je nadhodnotene... Slabé...množstvo nelogičnosti....trápne dialogy....množstvo klišé....ja som sa na množstve scén smiala....a ten záver ma dostal...Keď som už videla kam to smeruje...vravela som si nieeee....a predsa....
klapac (16.12.2010)

paanda: Vcera som konecne videla - znova dalsi dobry Affleckov film (aj ked nema na Gone, Baby, Gone). Hodnotenie je naozaj prilis nizke - nemal recenzent prilis velke ocakavania a kvoli tomu to nakoniec tak ohodnotil?
klapac (13.12.2010)

riki: To co hodnotim na filme pozitivne je aka-taka autenticnost pri akcii, vacsine dialogou. Hanbou filmu pre mna bola postava B. Lively a hlavne to ako na konci sa snazia oddovodnit jej jednanie, ktore je krajne nelogicke a absolutne neautenticke. Rovnako mi vadilo viac akychsi skratiek v pribehu, ktore mu uberaju na autenticnosti. Inak fajn film, ktory sa prijemne kukal a urcite mi neprekazala romanticka zlozka atd. 7/10 hoci kedy, isto nadpriemerna vec. Osobne mi to bol daleko sympatickejsi film ako GBG.
klapac (08.12.2010)

Michel: Michal...tča: to, že to tak je na Kineme, neznamená, že to je jediný spôsob hodnotenia. Každý si definuje ten vlastný, v podstate, ja mám svoj, ty máš svoj. Neexistuje nejaký univerzálny, aj keď v každej dobe, pochopiteľne, prevládajú nejaké tendencie. Kedysi sa filmy hodnotili z hľadiska "politiky auterov", dnes je ten koncept (možno až príliš) zaznávaný a nebolo problémom porovnať čokoľvek s čímkoľvek, pretože išlo o FILM (a nie o kriminálku, horor, ...) Majkl K: humor, akcia - to nie sú špecifické atribúty filmu (bez ohľadu na žáner). Mne by sa najviac páčilo, keby pri filmoch bola reč o tom, čo ich robí filmami; teda predovšetkým o práce kamery a strihu. V týchto atribútoch môžeme porovnávať filmy (podľa mňa, samozrejme) aj naprieč žánrami - pretože hovoríme o tom, čo je filmu (ako druhu umenia) vlastné. Tak, ako pri literatúre hovoríme o jazyku spisovateľa, ako narába so slovami, vetnou skladbou, pri maľbe o farebných kompozíciách, líniách a svetle atď. Každý druh umenia má svoj zásobník výrazových prostriedkov. A práve na ten by sa pri hodnotení malo prihliadať najviac. To ostatné - je pridaná hodnota, poteší, ale kvalitu filmu v mojich očiach nezvýši. Na záver: ja sa nebránim tomu pomenovať niečo nejako ("heist film"), poukázať na rozdiely medzi tým a niečim iným ("kriminálka", "detektívka"). Akurát buďme dôslední: pomenujme rozdiely, ale aj to, čo majú spoločné, ideálne čo najkonkrétnejšie. V čom je kamera výborná? V tom, ako vyjadruje náladu mesta, akcie? V tom, ako kameraman svieti? Aké pohyby vykonáva? Aké rámy vytvára, ako komponuje? Je to podriadené príbehu, nálade, postave, čomu? Detto o strihu. Pomenujme si toto a potom sa možno ukáže, v čom sú prednosti/nedostatky toho-ktorého filmu, samostatne - aj pri porovnaní s inými. Vyžaduje si to trpezlivosť a často aj opakované videnie daného filmu (na čo nie vždy je čas, zvlášť pri recenzentskej praxi - a SVK systéme novinárskych projekcií) a sústredenie sa na detaily (pretože často tie sú to, v čom je jadro veci) - ale prináša to bohatú úrodu...
klapac (08.12.2010)

Michal...tča: Forrest: The Departed bolo z Bostonu určite.
klapac (08.12.2010)

Forrest: Neboli náhodou z Bostonu (podla mna) aj skvelí 4 Brothers a ešte lepšie Scorseseho Na druhej strane? Vďačné mesto na filmárske kriminálky.
klapac (07.12.2010)

Michal...tča: Michel: Vo väčšine s Tebou súhlasím, ale nemôžeme ignorovať fakt, že filmy boli a sú (aj na Kineme) hodnotené s ohľadom na svoju žánrovú príslušnosť, teda v rámci svojho žánru. A taktiež nemôžeme odhliadnuť od tematicky rôznorodého obsahu kriminálneho filmu, ktorý zastrešuje viacero subžánrov. A film-noir by som tu neťahal . Je to veľmi, veľmi špecifická oblasť kinematografie. Film-noir, ja osobne, považujem za (predovšetkým) štylistickú, (ale aj) naračnú tendenciu.
klapac (07.12.2010)

Michel: Michal...tča: aj keby som hneď s tebou súhlasil (čo v tejto chvíli neviem povedať, nespomeniem si na všetkých zástupcov tejto kategórie), ešte stále nemusí ísť o dobrý film. :) Čím viac kategórií pre filmy vymyslíme, tým sa budú znižovať kritériá na ich kvalitu, myslím si. Alebo ešte inak: čo je to žáner? Súbor nejakých postupov, technických, štylistických a dramaturgických, povedzme, ktoré sú spoločné určtej sume filmov. Čím viac "sub-žánrov" vznikne v rámci nejakej terminológie, tým viac "majstrovských kúskov" môžeme vyhlásiť. S tým, že v rámci danej kategórie to platí. (Aj keď tam už je problém potom podľa mňa aj tie kategórie definovať: hoci nie je dodnes 100% jasné, či film-noir je žáner, jeden z jeho charkteristických rysov bola práca so svietením, pokiaľ sa nemýlim. Dokážeme charakterizovať špecifický typ svietenia /jeden z výrazových prostriedkov kameramana/ pre heist filmy?)
klapac (07.12.2010)

Michal...tča: Heist / robbery film
klapac (07.12.2010)

Michel: Akého subžánru?
klapac (07.12.2010)

Michal...tča: Ale čo sa týka subžánru, ide IMHO o jednu z najlepších vecí za minimálne ostatné mesiace, možno aj 2-3 roky.
klapac (07.12.2010)

Michel: Majkl K: nesúhlas. :) Dobrá réžia? Možno trochu istejšia ako pri Gone Baby Gone, no nič výnimočné, podľa môjho názoru. Žáner "bostonských kriminálok"? To už aj podľa m(i)esta činu sa delia filmy do rôznych skupín? Herecké výkony OK, viac-menej nerušivé, no nadpriemerné? Jeremy Renner je imho najlepší, no aj ten tlačí na pílu, aby som oužil tvoj termín. Súhlasím s tým, že akčné scény boli celkom fajn. A to je asi tak všetko. Toť samozrejme iba môj názor.
klapac (07.12.2010)

Michal...tča: Majkl K: Súhlas
klapac (07.12.2010)

Majkl K: Ejha, tak sa mi zda, ze sa tu rysuje opat ten kontinentalny rozdiel, ze v USA The Town mozu, v Europe moc nie. Nevadi K porovnavaniu: zaner bostonskych kriminalok je scasti ironia, mam na mysli adaptacie diel od jedneho autora, ktory sa tu rysuje pri Mystic River, Gone Baby Gone a teraz pri The Town. Na margo miest - su filmy, ktore maju ako jeden z atributov aj atmosferu mesta (asi ako ked muzstvo hra na domacom travniku a divaci su 12.hrac). Heat-Collateral-Miami Vice svoje mesta vystihuje krasne. Rovnako aj Gone Baby Gone a The Town. Ta atmosfera tu je. Nemusime tvorit inak subzanre, staci porovnavat. Ak je Heat na cele zanru, potom porovnajme The Town s nim. Aj ked ruku na srdce, Heat tiez nebol pri premiere v 1995 vnimany ako 10/10 film a svoj status si postupne vydobyl. Ako by mu 15 rokov co-to pridalo ci nie? Alebo sa vykaslime na zaner a porovnavajme priamo. Ale potom co to bude?No ak si zaner nechame, nebudeme krizit jeho atributy. Hodnotime pri horore humor ci akciu v romantickej komedii? No asi nie, preto by som nebral atribut z jedneho zanru do ineho (to na margo svietenia v heist/robbery filmoch).Herecke vykony podla mna nadpriemerne. Jasne, vsetci hraju na prvy pohlad co maju, aj ked... OK, Renner mozno prehrava. Ale Affleck je on par. No zabudame na zenske party, Rebeccu Hall tu prehliada skoro kazdy a Blake Lively sa sice este naplno neodputala od Gossip Girl, ale uz to bude coskoro. Snad v Green Lantern Po technickej stranke urcite vysoka kvalita. Akcia, kamera a ten soundtrack!
klapac (06.12.2010)

Majkl K: Isiel by som na 8/10 V zanri bostonskych kriminalok jedna z najlepsich, ak nie vobec najlepsia. Dobra, aj ked nie prilis na pilu tlaciacia rezia. Nadpriemerne herecke vykony. Soundtrack ide fajn pod kozu. Akcne sceny vyborne, aj ked k Heat sa zatial nic ine za 15 rokov nepriblizilo v zanri lupenia bank
klapac (30.11.2010)

Ashley: Pozrela som kvoli Jeremy Rennerovi, ktorý, treba uznat, je genialny. Ta hlavna tema je trocha kliše ale inac v pohode film. Nič svetoborne, a pre mna jedno velke plus: vobec nič ako Gone Baby Gone.
klapac (29.11.2010)

Marek H: W, možno som naň dával pozor preto, lebo tam ten zámer skutočne bol, je to veľmi slabý útok na divácke city, ale nebudem ti brať, ak teba tieto taktiky rozcitlivejú :) možno by sa ti páčil A walk to remember :D
klapac (29.11.2010)

Peter: W: kurnik, kinema ma 10 rokov a ak sa niekto nepozera na prvy plan, tak sme to my :)) Mesto je komercny lubivy schematicky film s prisernym koncom a falosnou nadejou. Ako medzistupen ku kvalitnej europskej kinematografii to teoreticky moze stacit. Jedno uvedenie na lepsom festivale by skoncilo vypiskanim :)
klapac (29.11.2010)

W: Presne ako pise X - autor recenzie nedaval dostatocny pozor a spoliehal sa na prvy plan hollywoodskych vzorcov. Film podla mna jednoznacne nepochopil. Velmi, velmi inteligentna a citliva zalezitost.