klapac (01.02.2008)
ELEN: Suhlas s Bubou aj Freemanom. Medvidek je dost dobry film. A Marek, to naozaj musis v kazdej diskusii reagovat na kazdu novu reakciu?
klapac (01.02.2008)
freeman: " Úprimne povedané – Medvídek je po Krásce v nesnázích krokom späť. " Prosím !? U mňa je to 100% percentná trefa. Nemám čo tomuto filmu vytknúť. Podľa reakcií v kine tak aj ľudia v kine sa bavili. Vrele odporúča.Ps.: Možno recenzent je 22 ročný slobodný muž a nepochopil reálnosť manželského života. Marečku mi to víme mi, to zažívame a tak tiež s toho blbneme.Hodnotenie 10/10.
klapac (29.01.2008)
MAREK: Buba: Za tím, že Jarchovský je neuvěřitelně přeceňovaný scénárista, který neumí napsat uvěřitelnou postavu, si docela stojím. On nepíše skutečné postavy s opravdovými problémi, kterým bych uvéřil, ale jako kdyby si otevřel nějaké senzacechtivé noviny paratizující na lidských osudec, na tady tyhle figurky navěsil teze, které chce skrze anebo prostřednictvím nich prezentovat a šoupnul je ke stolu, však on to Hřebejk nějak natočí...Já si opravdu nevybavím ani jednu postavu z Hřebejkova/Jarchovského filmu, které bych věřil a myslel si o ní, že bych se s ní mohl potkat na ulici. I takovému Slámovi anebo michálkovi, přestože mě jejich snobské filmy míjejí, musím uznat, že mají cit pro dialogy a pro napsaní postav, naopak Jarchovský má tendenci za každou cenu hláškovat a pointovat jako vtip nebo tragické drama, takhle to ale v životě nechodí. A Želary byly skutečné peklo, jednak otřesně adaptovana´novela, jednak kaširovaný lyrizmus a nataáhnutá břečka, v níž se setkává nékolik typů herectví a u které je nutné ocenit alespoň tu výpravu a kameru, už méně režii, herecké výkony, střih a hlavně režii a střih. Ale scénář k Želarům jsem nečetl, takže mohu jenom prohlásit, že ta fabule je otřesně hloupá a syžet nezvládnutý...
klapac (27.01.2008)
Buba: Marek - scasti chapen tvoju otravenost nad sucasnymi ceskymi filmami (skoda, ze nemas byt z coho otraveny aj u nas:). Je to tak, ked si vela rokov krmenymi tym, co sa na seba podoba ako vajce vajcu. Hold ak cakas na novu vlnu, asi sa nedockas. Ak si Medvidka nevidel - nebudem s tebou polemizovat, ale ja s tebou pre zmenu nesuhlasim v tom, ze Jarchovsky nevie napisat uveritelne postavy. Nemusi vzdy fillm, ani ten oddychovy bez velkych ambicii zaujat filmovu kritiku vyjst, ale tym postavam som verila. Mimochodom, Jarchovsky je pomerne slusny dramatizator literarnych predloh pre kino - napisal aj "nefilmove" Zelary, ktore su v povodnej literature skoro bez deja a len o atmosfere prostredia... bol to krasny scenar... film vysiel trochu horsie... ale o neschopnosti pisat by som si nedovolila. Mimochodom Kraska a Horem padem sa mi nepacili prave preto, ze z toho vysiel gulas mnohych pribehov, ktore vela nespajalo a z postav ostali len typy a herci velmi nemali co hrat. V Krasne som napriklad neprisla na to, o com ten film chcel vlastne byt..z nepouzitych scen na DVD som usudila, ze mohol byt este aj uplne ineho zanru a aj to ma presvedcilo, ze tvorcovia dost tapali..
klapac (26.01.2008)
MAREK: Kohut: Máš takhle hloupé přispěvky o ničem jenom dopoledne, odpoledne a večer jen o víkendech, nebo celý týden?Síru nedštím, odsudek Jarchovského a Václava je zasloužený, bohužel. Na českou kinematografii a česke´tvůrce se síra nedští, naopak jsou reakce dost opatrné, protože je možné, že s nimi člověk přijde do styku. Jenže nehodlám být pokrytec, takže mluvím o českém filmu a filmařich otevřeně.
klapac (26.01.2008)
kohut: MAREK: tebe niekto naplul do prveho piva alebo je normalne, ze v sobotu rano clovek 'dsti' siru s takou pasiou?
klapac (26.01.2008)
MAREK: "Sustreduje sa viac na postavy, ich pribehy a vykresluje ich velmi vierohodne." - sorry, ale téhle větě nevěřím, přestože jsem film neviděl. Jarchovský je jeden z nejneschopnějších současných scénáristů, který buď dokáže nesoudržně poslepovat do vykonstruovane´ho přiběhu scény z jiných filmů nebo z nedělního Blesku či Aha anebo Šípu. On neumí napsat věrohodnou postavu, jeho postavy jsou odporně trezovité, nikdo nikdy nemluvil tak jako v Jarchovského filmech a jeho až kameňákovská snaha pointovat každou scénu dramatem anebo vtípkem je otřesná. A Hřebejk si přestupem k V. moc nepomohl, protože zatímco Vieweghovvy knihy jsou ironické a nemaloměšťácké, vznikají podle nich maloměšťácké a hloupé, neironické tragédie tam, kde by to měly být komedie (Účastníci zájezdu, Román pro ženy...).Mimochodem ti, kteři čekají na vychvalovaného Václava jako na smilování - měl jsem možnost ho vidět a ano, má daleko od odpadových vod české kinematografie, ale na víc jak 40-50% to jednoduše není, protože ta hudba je otravná, ten film nedrži pohromadě, Trojan je doslova otřesný, fabule primitivní a laciná, navíc je to ideologický hnus.
klapac (26.01.2008)
MAREK: Medvídka NECHCI vidět (měl jsem možnost ho zhlédnout zdarma, nešel jsem do toho - nejsem masochista). Proč? Protože Hřebejkovy filmy mají silně sestupnou tendenci: Horem Pádem 30%, Kráska v nesnázích 20% a bojím se, že by Medvídek šahal na tu pověstnou odpadovou hranici. A pořád lepši vysvětlovat někomu, že objektivní kritika anebo recenze neexistuje, než se "hádat" s producentem, že je mi ukradené, jak film vznikla, když hodnotím výsledné dílo...
klapac (25.01.2008)
Lachim: Buba: vsak ano, vravim ze vela ludi bude celkovo spokojnych. ale si tiez myslim, ze medvidek je niekde inde nez kraska v nesnazich (mne osobne ta sadla, aj ked iba o kusok, no predsa viac). a tiez si myslim, ze pani hrebejk a jarchovsky by radi nieco viac nez len taku jednoduchu sobotnu zabavu. aspon tie filmy tak (imho) vyzeraju...
klapac (25.01.2008)
buba: Ahojte - film som videla a ak niekto hlada prijemne kino bez ambicii hlboko sa zamyslat nad prudko maskovanymi metaformi - odporucam. konieckoncov, kto by to od divackeho filmu z nasej sucasnosti cakal? Tato recenzia si v mnohom odporuje a miestami mi pride, ako keby naozaj hodnotila (alebo chcela hodnotit) Bergmana, Allena a pod... je to Hrebejk a aj pre slovenski divaci (a recenzenti) uz snad vedia, co od neho cakat. MEDVIDEK je oproti Kraske a Horem Padem ovela lepsi, zrozumitelnejsi a pohodovejsi film. Sustreduje sa viac na postavy, ich pribehy a vykresluje ich velmi vierohodne. Su to pre mna naozaj taki "samotari v rokoch". MEDVIDEK je po case skutocny smutno-zabavny film o zivote a vztahoch (nehovorme prosim o "sonde zo zivota" ani o tom, ze kamera "iba" ilustruje, co sa odohorava v pribehu!!) Vyborne napisane, skvelo a autenticky zahrane... neviem ako Vam, mne to na sobotny oodychovy vecer mimo Filmoveho klubu staci.
klapac (25.01.2008)
Marius: Majeje: co cakas, ked zijes v krajine kde je najcitanejsi Matkin, v cechach Viewegh ? Obaja pisu "vtipne" a "zo zivota"...takze scenaristi radi siahnu presne po tomto okruhu, lebo taky scenar ma vzhladom na predpokladany dopyt najvyssiu pravdepodobnost, ze ho sfilmuju. Okrem toho je lacnejsie natocit tisicikrat "maly cesky film" ako cesku ci slovensku Nocnu hliadku alebo nieco ine nie az tak z "realneho" zivota.
klapac (25.01.2008)
vlado: 2 Majeje: súhlas
klapac (25.01.2008)
krijo: po krasce v nesnazich na toto urcite nejdem. a este k tomu ak je to horsie...
klapac (25.01.2008)
majeje: Presne tak neberte to v zlom, ale mňa osobne tie všetky české filmy, ktoré sa tvária ako zaručené sondy do života nenormálne nudia a provokujú(česť výnimkám spomínané Pelišky, Musíme si pomáhať) absolútne nerozumiem tomu českému patentu na filmy zo života, iste je to môj osobný názor niekomu sa to páči a nájde sa veľa ľudí, ktorí so mnou nebudú súhlasiť a ich názor plne rešpektujem, ale už vážne stačí stop takýmto filmom!!!!!!!!! Česká(SR) kinematografia je(bola) krásne diverzifikovaná hlavne v minulosti, no v poslednej dobe iba samé filmy o vzťahoch, osobne milujem české filmy, ale skôr iný žáner, najviac mi asi vyhovuje štýl Juraja Herza a jeho geniálny Spaľovač mrtvol, prečo sa už netočia takéto filmy? Prečo Maďari majú svoju úžasnú Taxidermiu,Revízorov,Distrikt iné skvosty, prečo sa také niečo netočí aj u nás(ČR+SR)? V čom je chyba? Chýba československým tvorcom invencia alebo nebodaj odvaha pustiť sa do takého projektu?
klapac (25.01.2008)
vlado: 2 ROBP: na margo tých rokov: podľa vlastnej výpovede sa Luknár zoznámil s Trojanom a Macháčkom tesne pred natáčaním čím, ale nechcem spochybňovať, že svoje kamarátsvto dokázali zahrať veľmi dobre...
klapac (25.01.2008)
robop.: mne sa tento nový Hřebejkov film pozdával, dal by som aj 8/10, práve preto,že v živote to naozaj tak je, vzťahy sú jednoducho komplikované a zamotané...je vidieť,že sa herci poznajú roky, fungovala medzi nimi ta správna chémia a z filmu vyžarovala absolútna pohoda...viac neriešim, samozrejme nie je to kvalita Pelíškov
klapac (25.01.2008)
vlado: tá istá pesnička stále dokola 2 Freeman: je úžasné, že česi chodia do kina na "všetko" svoje čo má pečať obľúbených postáv. Áno, jednoducho idú na Trojana napr. To u nás nie je (pochopiteľne).Na druhú stranu, to naozaj nič nehovorí o kvalitách filmu. Alebo inak. Ako sa ti páčili Vratné lahve? Skús si tento zážitok vydeliť minimálne dvoma. Veď prišla cca polovica divákov.Je to pochopiteľne nezmysel. rovnkao ako tvoje obľúbené útoky
klapac (25.01.2008)
emmacore: Lachim, true true. Freeman, aj Roland Emmerich a Michael Bay maju vysoke navstevnosti. To z ich filmov vsak nerobi kvalitu, nie?
klapac (25.01.2008)
Lachim: Freeman: a co ma navstevnost v Cechach spolocne s tym, co som napisal? a terminus "objektivna recenzia" je uz na Kineme skoro zly vtip...
klapac (25.01.2008)
freeman: Tak pre začiatok : film som ešte nevidel ale ?! Recenzent "Úprimne povedané – Medvídek je po Krásce v nesnázích krokom späť a skúste sa poobzerať po niečom inom." Hmm zaujímavé odporúčanie. Hlavne keď v Čechách film videlo viac ako 500.000 "platiacich" divákov. Tomu sa povie objektívna recenzia. A potom daj na odporúčanie s Kinema.
|