Posledné obdobie Fassbinderovej tvorby skúma fašizmus a jeho ideové dedičstvo. Hlavný význam diela predčasne zosnulého osobitého tvorcu nemeckého nového filmu je práve v húževnatom uplatňovaní práva slabšieho zachovať si mravnú integritu v spoločnosti silnejších, najmä v prežívajúcom systéme fašistických ideí nadradenosti (Manželstvo Márie Braunovej, Lola, Túžba Veroniky Vossovej). Sentimentálny film o sentimentálnom šlágri, ktorý počas vojny preskakoval hranice a vyniesol speváčku na výslnie nebezpečnej a oslňujúcej popularity, sa námetom vnucuje vkusu najširšieho publika, no chladnou melodramatickosťou a zámernou gýčovitosťou prchavo prebleskuje režisérov horký sarkazmus. Lákala ho najmä formálna podoba príbehu apolitickej speváčky, slúžiacej a zároveň sa vymykajúcej moci. Film v hyperrealistickej podobe oživuje atmosféru filmov spoločnosti UFA.
Réžia: Rainer Werner Fassbinder
Scénar: Manfred Purzer, Joshua Sinclair, Rainer Werner Fassbinder
Kamera: Xaver Schwarzenberger
Hudba: Peer Raben. Pieseň Lili Marleen (Norbert Schulze, Hans Leis).
Hrajú: Hanna Schygullová (Willie), Giancarlo Giannini (Robert), Mel Ferrer (David Mendelssohn), Karl Heinz von Hassel (Henkel), Erik Schumann (Strehlow), R.W. Fassbinder (Weisenhorn), Christinee Kaufmannová (Miriam), a ďalší.