Test magazín

Asociáciou spotrebiteľov Slovenska vyrába od marca 2003 cyklickú televíznu reláciu pre spotrebiteľov s názvom TEST magazín. Zmyslom tejto relácie je vychovávať diváka, aby si začal uvedomovať a následne v bežnom živote uplatňovať svoje spotrebiteľské práva. Informovať o aktuálnych spotrebiteľských problémoch na Slovensku a na príklade vyspelých európskych krajín informovať aj o možných riešeniach. Zároveň informovať o kvalite a nekvalite výrobkov formou porovnávacích spotrebiteľských testov. Spotrebiteľ má pri nákupoch právo na výber a informácie. Toto právo je však len hypotetické, pretože informácie o výrobkoch a službách môže spotrebiteľ čerpať len z reklamy, ktorá samozrejme neuvádza úplné a korektné informácie o vlastnom výrobku. Ročne sa na Slovensku vynakladá vyše 1,5 miliardy korún na reklamu, ak by sa rovnaká suma vynaložila na pravdivé informovanie spotrebiteľov o skutočných vlastnostiach výrobkov a služieb, až potom by bolo dôsledne naplnené spotrebiteľovo právo na výber a informácie. Tento ideálny stav je utópiou ale TEST magazín sa aspoň sčasti pokúša narušiť hegemóniu informácií z reklamy. Zmyslom relácie TEST magazín je byť praktickým pomocníkom spotrebiteľov a zvyšovať kvalitu ich života.

Herci

Michal Slanička, Miloš Lauko